Sen söndag

Det blev inte mycket skrivet här i veckan och inte mycket stall heller. Varit så slut när jag kommit hem efter jobbet så jag inte orkat röra mig särskilt mycket. Måste verkligen köpa bättre skor...

Mamma kom i torsdags och hon har fått roa sig med mina växter som behövdes planteras om. Igår fick min sambo guida henne i Västerås när han var ledig. På kvällen var vi ut til Ängsö, tittade på slott och Mälaren och blev attackerade av myggor. I fredags var vi ut till Guffi på kvällen. Han hade kliat sönder ena örat på huvan. Mamma sydde och jag dränkte Guffi i kladd och det är en del eksem, sår och skruffs nu. När jag var klar började det regna... Helen och Frida var också där och dom tog en liten ridtur i den otroliga värmen. Idag har vi också varit ut, jag och mamma. Då hade han hela täcket på sne och huvan hade han gömt på något bra ställe så den hittade vi inte. Tur man har fler... Ett av spännena till benen hade lossnat från banden på något underligt sätt utan att det var trasigt, hur han gör är ett mysterium men det händer varje år. Han var svettig när vi tog in honom och mitt på dagen så vi myste bara lite. Fotograferade lite i hagen när jag gjorde lite Morotstrick och puss. De bilderna bjuder jag på imorgon för nu är det dags att sova. Är ledig imorgon också sedan är det jobb igen.

Bjuder på en fin bild a la Guffis tänder så länge.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad otacksamt av Guffi att ha sönder och slarva bort så där ;)



SV: Hon har jättemycket vinterpäls kvar där hon inte vart klippt i vintras, misstänker att den sena klippningen för att få bort regnskållorna gjorde så att fällningen kom ur spel lite.

2012-05-28 @ 11:22:30 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0