Åskar

Jag satt och letade bland gamla bilder efter en bild åt min syster, den hittades inte men jag hittade en annan söt bild. Hemma hos mamma bor min 5åriga katt Åskar. Han är ingen innekatt och kunde därför inte flytta med oss. Dessutom älskar han sin "storebror" Blixten, han är hans stora idol, så utan Blixten ingen Åskar. Tänk att han var så här liten och söt första gången vi tittade på honom. Nu är han mest en stort svart monster som ställer till med ett och annat för mamma, snor hennes torkade aprikoser om hon inte är försiktig brukar han göra. En stor svart panter som är det mest envisa djur jag träffat, min sambo håller med. Han dricker bara vatten ur den rinnande kranen i badkaret och sitter bara i knä om man sitter på toaletten. Så fort han ser något smutsigt att rulla sig i kastar han sig dit och bara njuter. Dessutom tror jag att han har någon bokstavskombination, för en normal katt är han långt ifrån med sina påhitt och utbrott. När han var liten brukar jag ta mig grytvantar när man skulle leka, annars gick man blodig därifrån. Men han är ändå min och den bästa hankatten som finns! (Müsli är så klart den bästa honkatten!)
 
Åskar 2007
 
Sommaren 2011, gosandes med Guffis eksemtäcke som han tycker luktar underbart.
 
Åskar och Blixten i samma stol 2011. Sisådär en 14-15kg katt sammanlagt.

Kommentarer
Postat av: Carro

Aaawww kissekattungar :') finns verkligen inget sötare!

2012-10-19 @ 20:25:43 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Jahaja, du lider också av aparms-syndromet? haha ;) Alla tröjor o. sådant är helt säckiga bara för att man ska ha normal längd på ärmarna, tur jag trivs bäst i säckiga varianter då ;)

2012-10-20 @ 14:19:52 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Clara

åh så söta katter! Ser själv fram emot vintern när vi skaffar stallkatt som ska bo i sadelkammaren, blir himla mysigt i kylan, och få komma in i varma sadelkammaren och få gosa med hittekatten vi hittade för någon månad sen

2012-10-20 @ 21:35:56 / URL: http://tvistirni.webblogg.se
Postat av: Linnea

Så länge vi känt varandra = Åskars ålder + 1
för mig att minnas hans ålder = bekantaskapsåren - 1
det gäller att ha något att hänga upp allt på :P men söt var han och det är han fortfarande, panter eller ej.

2012-10-20 @ 21:48:18 / URL: http://linnealundstrom.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0