Dagens motion

Min förkylning har bara blivit värre de senaste dagarna, men halsen är bättre iallafall. Imorgon ska jag jobba igen, så jag hoppas att det känns bättre då. Jag roade mig med att baka bullar idag, det är ju kanelbullens dag, men på kvällen blev det en tur till stallet.
 
Vi tömkörde idag igen och Guffi gick riktigt fint. Spände in honom på ett annat sätt och då krullade han sig inte alls lika mycket. Eftersom det redan blivit mörkt fixade Helen och Frida en lamp så vi såg lite iallafall men det var väldigt blött så jag halkade runt lite i gräset. Jag fokuserade mycket på styrning, ställning och lite böjning idag, men det är svårt att böja när jag går bakom. Det är mycket lättare på volt. I vänster varv fungerade verkligen knapparna idag och han sänkte sig väldigt fint, arbetade med ryggen fast det var lite dåligt med fart och ställde sig inåt. Även traven var väldigt fin. Höger varv var inte lika bra i skritten, men i traven gick det lite bättre. Han har blivit duktig på att sänka sig själv, och det är väldigt skönt efter allt slit i flera år för att få honom att sluta titta på stjärnorna.
 
Även om höger varv gick sämre tror jag han är starkare själv där och kan balansera sig bättre utan min hjälp. I vänster varv måste jag vara med och hjälpa honom hela tiden för att det ska bli bra. I vänster varv flytar han iväg så fort jag släpper lite på ytter, men i höger händer inte lika mycket även om jag vet att min ytter blir svagare i det varvet och släpper oftare. Det var något jag verkligen märkte idag, har nog inte tänkt på det så mycket innan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0