Mörbultad

Och nej, han bockade inte av mig. Jag stod på marken men han lyckades ändå.
 
Jag började med att åka till Granngården på eftermiddagen för att köpa Trust Buster. De hade tydligen slutat sälja det och skulle få in en annan liknande produkt, som ännu inte var beställt. Så det fick bli en ny lila grimma till Guffi istället. Åkte buss med Frida hem till och åkte sedan ut till stallet.
 
Vi bestämde oss för att gå upp i skogen och kolla hur mycket vatten det är där och tog med hästarna på en promenad. Allt gick jättebra först, förutom att vattenmängden är lite för hög kan man gott säga. Den andra skogen är det inga vatten i alls, men den här som vi måste igenom om vi ska ta oss ut någonstans är överfull så det knappt går att rida. Vi ska försöka hitta en ny väg i den så vi kommer runt det värsta, då är det bara ett dike kvar som de kan gå igenom iallafall.
 
När vi hade gått över just det diket fram och tillbaka för att se om det gick blev Guffi helt plötsligt rädd för något och började springa bakom mig. Jag tror att jag vände mig om för att titta vad han gjorde och då började även Serstök springa med Frida som var framför oss. Guffi sprang in i mig och om mig, och drog sedan iväg när jag tappade grimskaftet. Efter jag som hade vänt mig om tappade jag balansen helt och åkte i backen och tappade mössan. Snabbt upp igen för det var jäkligt blött och hämtade Guffi som stod 10 meter bort inne i ett snår. Han hade lugnat ner sig igen och vi gick tillbaka till stället där det hände men då brydde han sig inte. Serstök var dock lite stressad men hon fattade nog inte vad Guffi höll på med, precis som vi andra. Blöt blev jag om rumpan, hade mjukisbyxor ovanpå de andra men jag var blöt hela vägen in. Ont i rumpan och armen hade jag också, antagligen från att han sprang in i mig. Han har på samma ställe helt plötsligt börja galoppera en gång, så det är något just där som han blir skrämd/nervös eller vad tusan han nu sysslar med. Får väl gå dit och fika med honom någon dag så han inser att man kan ha det trevligt där också.
 
Vaknade idag av att nacken dunkar, musklerna i nacken, halsen och axlarna värker och det är svårt att vrida på huvudet. Trotts att det var så mjukt och blött i marken lyckades jag få så ont, men jag spände mig väl precis när jag for i backen. Frida märkte inte ens att jag hade legat ner innan jag sa att jag hade ont i rumpan. Han har ju sina dagar den där hästen...
 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej!

Jo jag har bott i Västerås i ett år. Jag pluggar på högskola här. Har tidigare pendlat hem till hästarna men nu bor de här på heltid :)

Jag har en egen, Kjarkur. Men rider lite andra också.

Du då? Vad har du för häst/hästar? :)

2012-10-09 @ 13:35:20 / URL: http://hannahljung.blogspot.se
Postat av: Hannah

Ja jag trivs bra. Bor tillsammans med min kille och våra två katter. Visst är det en omställning mot att ha bott på landet hela livet. Men med lägenhet och inackorderad häst får man lite mer tid över till att plugga :)

Jo jag bodde i Tierp de dagar jag var ledig (hade ganska bra schema förra året) och i Västerås när jag gick i skolan. Det var väldigt jobbigt att fara fram och tillbaka.

Jag har hästen i Utråby, en klasskamrat hade sin där så det känns jätte roligt. Vart har du din?

2012-10-09 @ 13:46:45 / URL: http://hannahljung.blogspot.se
Postat av: Hannah

Va kul! Vi bor också i Haga :)

Ja de ligger mot Sala. Typ tio minuter med bil. Just nu är de 18 hästar där så det är ganska stort :)

2012-10-09 @ 14:06:39 / URL: http://hannahljung.blogspot.se
Postat av: Hannah

Då bor vi mittemot er. Vi bor också på Ica sidan men på andra sidan "humdgården". Vi ser höghusen från balkongen :)

Jaha det lät som ett projekt de också. Att ta sig ut till stallet :p men vad gör man inte för sin små djur.

2012-10-09 @ 14:59:35 / URL: http://hannahljung.blogspot.se
Postat av: Jenny

Nej men fy vilken oangenäm upplevelse! Sicken bushäst... Hoppas kroppen känns bättre idag.

Hälsningar från mig och Rósa :)

2012-10-10 @ 17:04:28 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0