Ond hals och vresiga hästar

Den där förkylningen kom visst på posten, min hals mår inte alls bra så jag får ta det lite lugnt så det inte bli värre. För mer sjuk än så här vill jag inte bli. Åkte ut med Frida till stallet i kväll där det nya vindskyddet är nästan klart. De får gå in i det nu iallafall, men ena gaveln är öppen längst upp. Vi hämtade hästarna och gick in med dom där, men Guffi ville inte alls stå där och blev väldigt orolig, kanske det luktar älg?
 
Eftersom jag ville ta det lugnt fick Guffi stå i sin box och filosofera. Frida skulle tömlongera Serstök så jag hjälpte till. Serstök har inte riktigt förstått det här med att gå runt runt med Frida brevid, så jag fick vara spöhållare. Men idag gick det riktigt bra och hon gick väldigt fint bitvis. Lite trög är hon men hon tycker nog det är tråkigt att gå runt för mycket.
 
Guffi fick lite insmörjning efteråt, men jag har nu bestämt att jag bara tänker smörja manen där täcket inte ligger över och svansen, men det behövs nog inte så mycket där heller. Svansen är det en del skrufs i, men annars ser det bra ut. Hoppas på lite frost snart! Var ganska mycket insekter i luften ikväll så än lever de. Han får också slippa huvan nu. Känns som att den bara blir blöt och äcklig att ha på sig av allt regn och egentligen inte gör någon nytta längre. Frida fick hålla i honom igen när jag smörjde, tror han börjar bli less. När jag skulle dra på täcket var han väldigt vresig och bara vände sig om och gick längst in i sitt hörn. Serstök var också på lite dåligt humör och lyckades nocka mig i ansiktet så glasögonen nästan åkte av. De hade nog ingen bra dag idag båda två.
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ja nu får kylan gärna komma så vi blir av med knotten.

Sv: Ja det är jätteroligt:) Haha jag rider till och med när det regnar, annars brukar jag hålla mig på marken när det gör det. Verkligen skönt att komma billigare undan. Jag trodde faktiskt inte att man kunde bygga en sadel så mkt att den kommer minska en storlek.

2012-10-02 @ 23:16:53 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Alltså, Serstök är ett så coolt namn. Ja, visst kan de också ha ena riktiga skitdagar..

sv; ja, jag trodde verkligen det var över nu. Men nehep :(

2012-10-03 @ 10:39:06 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

sv; Är så jobbigt när de rymmer..!
Ja, det låter som en vettig teori. De där älgarna ska då förstöra.. Haha, min förra häst jagade två älgar en gång!

2012-10-03 @ 23:35:21 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

kom jag på så där mitt i allt, eh..

2012-10-03 @ 23:35:35 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Tack! Nu när hon är lurvig är hon mest bara toksöt:)
Ja vi har täcke på ända tills det legat frost några nätter i rad. Kommer mild vädret tillbaka åker täcket på igen. Det är ju nu knotten är som allra ettrigast.

2012-10-04 @ 15:08:35 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0