Ridit på min fina häst

Ja, egentligen är det ju lite underligt att man blir så glad bara av man fått åka runt några varv på sin häst som är helt frisk. Men han är ju inte vilken häst som helst, så då blir man så här glad när det verkligen fungerar. Gick först runt med honom som vanligt och han kändes lugn och avslappnad. Satte sedan foten i stigbygeln, äpple. Hängde lite och drog mig uppåt, stannade och ner igen, äpple. Sedan hoppade jag upp, lugn och försiktigt, äpple. Började skritta runt, utan ena stigbygeln, som jag efter en stund stoppade in foten i. Efter några varv tappade Guffi ut den sista moroten som han verkade gått runt och sugit på, sötis. Vi skrittade runt några varv bara helt utan krav och pratade med Frida och sedan hoppade jag av och han fick en sista äppelbit. Gick runt med honom sedan och Frida sa att han verkar lite lugn då som när jag satt upp och det är ett bra tecken.
 
Frida tränade också uppsittning från pall, men just när Serstök verkligen stod stilla helt lugnt och Frida hängde på henne började det spöregna. Men Serstök var iallafall också väldigt duktig och stod snällt och avslappnad väldigt länge, vilket hon inte gjort annars när pallen är med.
 
Imorgon blir det spännande, hoppas jag kan hålla nerverna i styr så går det nog bra. Får tänka på hur duktig han var idag.
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: hehe vilket sammanträffande. Spännande:)

Nja inte så farligt mkt övertid egentligen men snitt den här veckan har varit 9,5h per dag. Det är både kul och jobbigt men ser fram emot att kanske kunna ta lite ledigt varje vecka sen i vinter så man kan rida när det ljust:) jobbet som konsult blir ju gärna så att det är mkt i perioder men sen blir det mindre och göra då kan man passa på att ta ut den där inarbetade tiden.

2012-10-12 @ 19:55:40 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0