Veterinär och gummistövlar

Idag var det dags för lilla Müsli att åka till veterinären och bli steriliserad. Hemma fick vi bråtta ner henne i buren, blev svettig har det hela innan vi fick ner henne. När hon sedan skulle ut ur buren hos veterinären vägrade hon igen, så vi fick vända buren upp och ner och hälla ut henne. Rädd som hon var försökte hon krypa in i buren igen. Lilla pluttisen. Det ska bli skönt att slippa henne skrikande iallafalll.
 
Jag tog en tidig sväng på stan och letade gummistövlar och låna lite böcker på biblioteket. Det blev ett par lila, såklart, från Granngården. Så nu är den födelsedagspresenten från sambon klar. Råkade köpa ett par tunna fleecevantar också...men de gamla är det faktiskt hål i så det behövdes!
 
Just nu känns det väldigt tomt och ensamt här hemma utan katten. Jag har haft katt hela livet, förutom kanske ett 1år totalt. Är jag hos någon som inte har nåot katt kan jag ändå inbilla mig att jag ser en skugg av en katt gå förbi i ögonvrån. Lite knäpp kanske jag är, men så bir det när man är van vid katter. Om några timmar får jag iallafall åka och hämta henne, då ska vi åka buss...Hoppas hon fortfarande är lite groggy då, annars kan det blir jobbigt.
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Lilla Musli då! Stackare, hoppas allt gått bra hos veterinären iaf och att ni får det lugnt nu.

2012-10-24 @ 16:05:21 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Oh, vilka fina bilder :)

sv; ja, fast jag har ganska stora händer så kanske passar bra ändå, haha? ;) Ne, men jag använder mina tunna ridhandskar, och de går så snabbt sönder, inne på mitt tredje par nu.. som jag tänkte försööööka hålla hela, enda sorten jag kan rida med så.

2012-10-24 @ 18:40:33 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se
Postat av: Mikxki

Fina bilder :)

2012-10-25 @ 14:13:00 / URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Mikaela

Hihihi jag ser till och med katter på jobbet...

2012-10-26 @ 12:47:15 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0