Bakåt och framåt

Idag blev det inte riktigt som vi tänkte. Vi skulle försöka oss på en uteritt och visst blev det en, men väldigt kort. Kände ganska tidigt att Guffi var nog inte helt med på våran plan även om han var lugn och inte alls visade några obehagskänslor. Det var bara en känsla jag fick. När vi kom ut i stallet gick jag på baksidan medan Frida satt upp direkt utanför stallet som vi brukar göra. Det blåste ganska mycket så hon hade redan då hoppat till för något obetydligt. Guffi gick ganska lugnt men allt var inte helt okej. Jag blev lite nervös av detta men tänkte ändå försöka. Frida och Serstök kom till oss och då började jag sätta foten i stigbygeln och hängde lite. Till slut kom jag upp men han var spänd till tusen och det var riktigt nära till en bockning kände jag. Koncentrerade på mig själv, djupa andningar och slappna av. Hade bara nfot i en stigbygel efter som jag inte ville göra någon drivning och förvärra det hela. Till slut kändes det lite lugnare och han fick sin bit äpple och jag kunde sätta andra foten i stigbygeln.
När vi sedan skulle upp i skogen blev hästarna rädda för några småfåglar och Serstök gick ner på knä. Guffi tog det lugnt iallafall. Vi kom sedan upp i skogen och tog den vanliga lilla slingan där. Vi tänkte rida över kalhygget till den andra skogen också, men då vägrade Guffi gå över ett dike han annars inte alls har problem med. Inte ens när Serstök gick före vill han följa efter. Jag kände hur hela han bara sa nej och verkligen inte ville. Så då hoppade jag av och vi gick hem.
Så även om det här kanske låter dumt så kånde jag att han verkligen inte ville mer men jag kunde nöja mig där. Jag hade ju ändå lyckats ta mig upp trots att han kanske inte helt ville, undvika bockningar som inte var långt borta och tagit en liten kort ridtur. Det är ändå framsteg för oss trots att det inte blev någon fantastisk ridtur.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Nej egentligen ska jag ju ha en ny ridhäst så tre hästar blir väldigt tufft ekonomisk.

2012-09-16 @ 22:14:25 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Mikaela

Sv: Ja att det blev ung sto var slumpen att jag fick henne i inbyte:)

2012-09-17 @ 22:06:28 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Linda

Små steg kan bli stora steg!

2012-09-18 @ 16:05:05 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Fia

sv; Ja, fast det får helst hålla sig till 2dm, max! Så man inte behöver pulsa fram genom midjedjup snö, haha x) Vitt ska det vara, men inte för mycket bara.. Och typ -10 räcker, men det lär ju inte hända ;)

2012-09-18 @ 18:35:06 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0