Blöta skogen

Skönt med en ledig dag, men imorgon är det jobb igen. Solen skiner iallafall efter en del regn i helgen. Vi var ute och gick med hästarna igår på kvällen efter att jag slutat. Jag fick låna ett par gummistövlar för mina har det blivit hål i. Vi skulle kolla in en liten stig vi sett för ett tag sedan så vi gick ditåt. I våran skog var det riktigt blött, dikena var ordentligt fyllda med vatten så det var lite svårt att ta sig över men det gjorde vi. Dom är inte så djupa iallafall.
 
Den lilla stigen var iallafall en väldigt trevlig skogsväg. Man kunde komma ganska långt på den och vi kunde komma ut på grusvägen på ett annat ställe, alltså rida runt. Vilken vi inte riktigt kan göra någon annanstans om vi inte ska gå väldigt mycket på asfalten. Man kunde även fortsätta åt ett annat håll och där kom vi tillslut fram till ett hus, men det såg mer ut som ett föreningshus än ett bostadhus. Dessutom låg det ett vindskydd uppe i skogen. Man kan ta sig ut på grusvägen även där, men vi ville inte gå över deras gård försäkerhetsskull. När jag kom hem sökte jag lite och det var en scoutstuga, ska kanske ta och maila dom och fråga om vi får rida över där.
 
Vi var ute i 1 timme och 10 minuter så Helen undrade var vi tagit vägen. Det var iallafall en trevlig promenad och ett lyckat fynd i skogen. Nu är frågan om det går att rida igenom våran skog utan att drunkna.
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Svar: hahaha slagsmål. Kanske var i slagsmål ändå. Närå. Dumma smink. :(

2012-09-24 @ 14:57:48 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0