Blötkörning

Ja, idag var det mer blötkörning än tömkörning. Det är blött över allt efter en hel del regn. Bäcken är överfylld och vattnet når nästan björkhagen. Helens föräldrar (som bor på gården) har översvämning i källaren.
 
Vi tog och tömkörde båda två och hästarna var lite tjuriga. Guffi hade verkligen en klidag, det kliade överallt! När Helens pappa kom och skulle hämta ved var det jätteläskigt dessutom! Men annars gick det bra, fast det är svårt att komma ihåg yttertygeln, men man märker iallafall på en gång när man gör det för då går Guffi åt helt fel håll. Jag hade dragit tömmarna genom bettringarna och tillbaka till gjorden, men han krullade ihop sig en del när jag satt dom så. Får nog ta högre upp nästa gång. Han sprang på fin i traven och sänkte sig, men krullade också som sagt. Började igenom honom också lite snabbt åt båda hållen innan jag kände mig nöjd.
 
Lite stretching och mat så var Guffi ganska nöjd, fast det kliade hemskt i ansiktet. Det börjar bli fint nu, inga nya sår men det är torrt så det kliar på honom. Så idag fick han bio-skin i ansiktet och vad han tyckte det var skönt. Frida hjälpte mig att smörja och han stod och njöt och somnade nästan. Stackarn som får stå ut med allt kliande.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

SV: Ja, tar man inlandsvägen tar det ca 10. Nu tar vi kusten eftersom graderna varnade för snö och halka i inlandet. Kusten tar kring 11-13 timmar, 80 mil :)

2012-09-28 @ 09:34:58 / URL: http://www.fyrbentaspringare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0