Långlång promenad

Efter en ganska kort dag på jobbet fast mycket folk gick jag till Ikea för att vänta på mina stallvänner. De hade varit och hälsat på Vindur, Serstöks föl från förra året, men nu är han mer än unghäst. Jag köpte två nya stora krukor och en handdukshängare som man hänger på dörren innan de kom och plockade upp mig.
 
Det kändes riktigt kallt även idag så jag drog på mig mycket kläder. Vi bestämt oss för att vi skulle gå en promenad med hästarna och leta efter Bruksleden som går inte så långt ifrån oss. Så vi gick bort över åkern och in i skogen där vi gjort en liten stig. Sedan hittade vi de orange markeringar och irrade runt lite för vi missade en. Men tillslut hittade vi rätt när vi såg att den var inne i ett buskars som man skulle gå igenom. Allt gick bra, förutom att det var plankor man gick på bitvis och gräset var högre än oss. Att gå över plankor med hästar känns ju lite läskigt, fast de knaptt märkes, så vi tar nog den andra vägen om vi ska rida där igen. Sedan kom vi ut på den stora vägen och behövde bara gå över den in i skogen, men där var det så mycket stenar, så vi tog bilvägen istället. Stigen korsar sedan en grusväg som vi gick på. Men där mötte vi ett till hinder, ett dike med en liten liten bro av plankor. Så det var bara att leta efter en annan bra väg över, och det hittade vi. Där inne var det en riktigt fint skog med en bra stig där man kan springa. Torrt och mysigt var det. När vi kom fram till en åker där man skulle gå efter kanten vände vi. De hade precis plöjt upp den och vi skulle ju orka ta oss hem också. Vi tog istället den stora vägen tillbaka dit vi brukar rida. Vi mötte två bilar och Serstök som är lite ovan hanterade det bra, stirrade bara lite på en men annars var det lugnt.
 
Jag tror Guffi var riktigt hungrig idag för när vi väl kom tillbaka efter 1-1,5 timme dök han ner i gräset innan han ens tänkte på att gå in i stallet, som han annars brukar göra. Sedan fick de mat och även vi några mackor. Helen hade nästan börjat bli orolig över var vi tagit vägen och dessutom kom vi ju tillbaka från fel håll. Vi gick nog runt 3,5-5 km iallafall. Nu är jag riktigt trött och det ska bli skönt att vara ledig imorgon innan nästa jobbvecka börjar.
 
Här ser ni ungefär hur vi gick. Eftersom jag glömde starta från början målade jag dit det blåa ungefär hur vi gick först. Och den är inte exakt för vi var ut ur skogen innan vi vände.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad är det för någon app du har?
Jag har runkeeper när jag springer i skogen man jag kan säga att den är INTE pålitligt. Jag får medelhastigheter på ibland 500km/h och 30km/h. Jag är snabb som blixten;)

2012-09-08 @ 21:32:56 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Julia

Svar: Hänger över kanten? :p

2012-09-08 @ 22:21:07 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Julia

Zebranaglar kommer ikväll :) Håll utkik :)

2012-09-09 @ 18:40:42 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0