Sovande mot saltstenen

Idag var jag riktigt trött efter jobbet och Frida verkade vara på väg att bli sjuk så vi tog det lugnt i stallet. Det var kallt ute idag så vi drog på oss tjockare jackor, då blev det lite skönare att vara i stallet. Guffi stod och sov medans jag lagade lite hål i täcket. Han lutade sig mot saltstenen som hänger på väggen. Inte det bästa kanske eftersom han rivit upp en nytt sår på samma ställe som det var som värst för ett tag sedan och jag tror det låg precis mot saltstenen. Men han verkade ju ha det trevligt iallafall. Gjorde rent och smörje såret med zinksalva så jag hoppas det läker fort. Smörjde in manen och svansen och han är riktigt fint. Lite torr men inte mycket skruffs, bara lite där täcket inte täcket riktigt. Han har dessutom fortfarande riktigt mycket pannlugg som är lång, vilket han inte brukar ha så här års.
 
Jag har lovat en av er att jag ska skriva ett inlägg om varför Guffi bockar vid uppsittning och är så känslig. Jag hade tänkt skriva hela historian så mycket jag vet, så det blir en del och tar ett tag och jag har inte hunnit ännu. Men jag lovar att det kommer snart!

Kommentarer
Postat av: Julia

Svar: Visst är det rart? :)

2012-09-08 @ 10:32:57 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0