Longering och slappdag

Igår åkte jag ut en snabbis till stallet efter jobbet. Det spöregnade så klart så jag drog på mig regnkläderna i stallet, när jag sen gick ut hade det så klart slutat. Hämtade in Guffi som fick äta lite medans jag snyggade till svansen på honom. Jag skulle ta om en bild på svansen till projektet, så sen gick vi ut med täcketuppdraget, men repgrimma och longerlina. Bilden blev snabbt tagen och sen longerade jag i ca 10 minuter. Ja, han hade eksemtäcket på, jag var lat och det var dessutom blött och då är det så jobbigt att hålla på med, men han verkade inte bry sig särskilt om det. Skrittade på i ett raskt tempo och tänkte mycket på att han skulle vara ställd inåt. Tog sedan trav och den fölt på riktigt bra, fast han ville inte sänka sig. Var rätt spänd i halsen, men några få gången mjuknade han och sänkte sig lite. Sedan sprang vi ut på vägen, han var dock överilad och försökte preja ut mig, tror nästan han tog något töltsteg. Så vi tränade på att han skulle flytta sig från mig och sedan skritta tillbaka på lång lina i mitt tempo. Tillslut så gick det och då sänkte han sig faktiskt och slappnade av.
 
Idag har jag tagit helt ledigt, inget jobb eller stallbesök. Istället hade jag en lång sovmorgon. Sedan åkte jag ner till stan för att köpa present till sambon som fyller år i helgen och sen var jag på massage! Det känns mycket bättre i nacken nu. Sedan gick jag hem, först i regn men sen kom solen tillbaka. Var in på affären och köpte munkar också innan jag gick hem och planterade om mina tomater och paprikor, och planterade vitlök och några gurkfrön. Jag hoppas tomaterna överlever min kanske lite hårda omplantering, dom ser väldigt hängiga ut... Müsli roade sig med att titta på och skrika lite åt mig, hon är en riktig gaphals ibland.

Kommentarer
Postat av: Fia

Är så typiskt med det där växlande vädret...
Hehe, brukar vara lite "lat" med att täcka av ibland jag med, om man inte måste, så varför?

Svar: Ja, men nu är snart april över!
Haha ja precis! Det var ju bara 10 minuter, blir ju samma sak om han springer i hagen kan man tycka.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-04-30 @ 23:14:19 / URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0