Löshoppning

Nu är jag riktigt trött efter många timmar i stallet. Innan jag berättar om dagens ridlektion tänkte jag skriva om gårdagens löshoppning. Det har inte regnat på några dagar så vi tänkt passa på när det var rätt torrt. Men innan vi åkte till stallet var vi på Hööks och deras superfredag. Så värst mycket erbjudanden tyckte jag inte det var, men ett svart schabrak med silverkant fick följa med hem iallafall. Nu ska jag bara hitta något sätt att brodera/sy fast en Långben på det!
 
Byggde upp ett litet hinder i björkhagen fakiskt och drog en lina bland träden. Började med Guffi som fattade rätt snabbt, han vet ju hur man gör men behövde nog en påminnelse eftersom det var några månader sen nu. Sedan tog vi in Serstök samtidigt, hon som inte riktigt har hoppas förut. Tänkte att det kanske kunde hjälpa henne att ha sällskap av Guffi. Och det gjorde det! Hon kastade sig gladeligen över hindret och efter först hoppet var det som att hon förstod vad det hel gick ut på. Man skulle hoppa! Guffi sprang sedan efter henne, låg hon före så saktade han ner så hon kom om. Han styrde henne rätt och jagade på henne. Vilken duktig kille jag har som förstod att han skulle hjälpa henne. Tillslut behövde inte vi driva på så mycket utan de sprang själva. Blev en liten film på ett hopp. Ni kan ju sänka ljudet om ni inte vill höra mig i början... Duktiga var dom båda två, och jag blev stolt över Guffi som tog sig an rollen att lära Serstök på en gång. Sen åkte eksemtäcket på och massor med anti-bit. Vindur nafsade lite i täcket men Guffi sa ifrån på en gång eftersom han var lite trött, men de leker en del annars och då kan det ju hända ett och annat. Men han ska vara äcklig att tugga och klia på iallafall.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad kul det ser ut! Längtar tills staketet kommer upp runt paddocken hos oss, då ska Rósa också få löshoppa!

2013-04-27 @ 21:09:46 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0