Djurkommunikation

Förut var jag inte helt säker på om jag trodde på sånt där, visst kan vissa läsa av djur och människor bättre än andra, men jag har varit osäker. Även om jag kan tycka det är facinerade ibland. Ändå, så tog jag kontakt med en tjej som sysslade med just detta, djurkommunikation. Jag hittade henne genom en annan blogg, där hon pratat med både hästar och katter. På deras djur stämmde det enligt bloggerskan, så jag tänkte att det inte kunde skada att prova. För jag vill faktiskt veta, vad har Guffi varit med om tidigare, hur mår han, tycker han om mig? Jag skickade en bild på honom från igår och den enda informationen hon fick var namn, kön och ålder, och mina frågor om vad han tyckte om ridning och hur hans tidigare liv var. Ni kan läsa själv.
 
 
Så här börjar hon mailet:
Nu har jag pratat med Guffi, och det första jag får in bara av att titta på honom och känna av,
så känns de som han är verkligen en trotjänare, gör allt för sin ägare/ledare
Men att det också tar tid innan han tar klivet till att lita på en fullt ut.

Känns också som han blivit väldigt sviken i tidigare liv.

Guffi
Jag älskar verkligen livet. När jag får känna mig fri och får all den kärlek som jag får.
Älskar verkligen min familj.

Jag mår bra, kan känna av spänningar i nacke och ner ibland, men de brukar gå över med mjukgörande
rörelser. Blir som huvudvärk.

Jag har haft flera familjer, både bra och dåliga.
Den dåliga gjorde mig ledsen och svek mig, man visste aldrig vad som skulle komma,
Sålde mig vidare till en bra familj, men de klarade inte av mig.
Jag var så osäker och rädd för allt, men jag försökte göra mitt bästa.

Nu har jag fått den tid jag behöver för att lära mig lita på människan igen, min ledare.
Hon visade mig vägen
Älskar henne så otroligt mycket.
Nu är jag hemma och älskad

Jag älskar att få komma ut i skog och lufsa runt, men gillar också att träna
så som vi gör, där jag får visa upp mig, visa hur duktig jag är och vad jag kan.
Hon förstår vad jag vill, och ja förstår henne.

Han nämner också att han älskar hunden?

Mitt liv är bra nu, jag kan leva utan oro.
Kan visa oro ibland, vid stress blir jag osäker, när jag inte kan läsa av henne.
Jag dör inte av att stå en extra dag, Jag vet att hon älskar mig och gör allt för mig.
Så vid en dålig dag, strunta i att rida mig, luta dig bara mot mig och andas lugnt.
Jag finns här för dig.

Älskar dig så

Har lite problem med hovslagaren, men börjar finna mig i det, vet ju att det är ett måste
för min egen del. Han är lite stressad när han kommer.

Jag gillar inte stress..

Jag är nöjd och glad herre för mina år.
Är så tacksam för allt, Älskar er!

Han visar mig också en boll?

Älskar mina kamrater också, men jag saknar en vän från förr, blev nog kvar på det dåliga stället.
Men jag hoppas hon har det bra nu.

Och så tackar han för sig.
 
Hon avslutade sedan med:
Du har verkligen en kärleksfull häst,
aldrig varit med om att någon nämner älskar så många gånger i ett samtal :)
Sällan de blir så långt samtal heller. Men var mycket kul, han har verkligen fina energier!
 
Oj, var min första tanke och jag blev tårögd. Vilken häst jag har! Det stämmer verkligen in på Guffi. Det ger mig hopp om att jag faktiskt gör rätt med honom och att han vet det, för jag älskar honom precis lika mycket tillbaka. Det enda jag inte riktigt är med på är hunden och bollen...och hovslagaren är en hon. Bollen kan vara från i Sundsvall när vi "spelade" fotboll med en jätteboll under några ridlektioner, han tyckte aldrig bollen egentligen var läskig men han blev stressad av själva leken. Och hunden, det har funnits hundar i de andra stallet han stått i med mig, men det kan ju vara en hund från tidigare också.
 
Visst kan man fortfarande vara skeptiskt, hon skulle lika gärna kunna ha sökt på internet, hittat bloggen och läst om honom och gissat sig till allt. Men vissa saker känns så, prick på. Jag har försökte förklara i bloggen hur Guffi är, men det har aldrig blivit rätt och känslan jag får av att läsa detta gör mig 99% säker att hon faktiskt fick det från Guffi.

Kommentarer
Postat av: Yrsa | Wild hoofbeats

Vad spännande! Vad hette hon som utförde det? :)

Svar:
guffiframidfelli.blogg.se

2013-12-30 @ 07:04:01 / URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0