Ledig helg - begravning, sockerkringlor och symaskinsproblem

Hann inte skriva något i torsdag efter att jag ridit eftersom vi åkte upp till Sundsvall på begravning. Tråkiga omständigheter men roligt att träffa alla. Jag spenderade mesta tiden med sambons familj men jag var hemma hos mamma några timmar också för att fixa med symaskinen. Den var riktigt skitig så det var nog bra att få den rengjord. Problem nu är bara att vi inte får tillbaka spolhållaren, jäkla krångel. Min goda vän Linnea var också med och vi bakade sockerkringlor, mums! Vi åt alltid sockerkringlor när vi gick på gymnasiet och det är så skönt att ha en vän som Linnea. Även om vi träffas typ en gång i halvåret är allt precis som förra och vi kan pratade om allt möjligt och behöver egentligen inte göra något för att ha trevligt.
 
Ridingen i torsdags då. Ja, det gick bra. Bestämde mig för att träna traven och lägga tölten helt åt sidan. Var länge sen vi tränade traven ordentligt från ryggen, vid markarbete är det ju nästan bara skritt och trav vi kör på. Hade också ställt upp ett litet hinder, men Guffi var så skeptisk så bara han gick över det var jag nöjd. Vi började iallafall på en åttvolt och jobbade lång låg. Lite okoncentrerad så huvudet flög ju upp ibland för att titta på annars, men det gick ändå rätt bra. Travade sen på volter, ändrade storlek på den efter hur det kändes. Guffi tyckte nog det var riktigt jobbigt och vissa stunder kom jag på mig själv att rida som en riktigt kratta och då gick det inte alls bra. Så bara jag hade koll på min kropp blev det hela mycket enklare och bättre. Fick honom tillslut att släppna av rätt bra. Gick ut på åkern och galopperade sen, lite roligt måste man ju ha och just nu är galopp det roligaste som finns enligt Guffi.
 
Idag var jag ute en stund på eftermiddagen. Guffi ville inte alls gå in själv, tog säkert 20 minuter innan vi kom in i stallet. Vi måste nog träna på det där lite, han har blivit väldigt van vid att alltid gå in efter de andra och därför inte behövt gå först ett tag. Började bråka med symaskinen och fick fortfarande inte dit den, frågade stallägaren om hjälp men han fick inte heller till det. Dom erbjöd mig istället en annan symaskin, en ännu äldre som de inte visste om den fungerade. Tog med den till stallet och hann typ sy 1cm i slowmotion innan jag ser att det rycker från maskinen. Så ja, den fungerade inte riktigt heller. Hoppas någon människa kan få dit den där spolhållaren så jag kan testa om maskinen fungerar igen! Guffi fick iallafall bara stå inne. Smörjde in eksemen och andra sår och kollade hur det såg ut i karlederna. Ingen förändring, lite skrufs hade kommit tillbaka så jag pillade bara bort det. Sen släppte jag ut honom och 2 minuter senare öppnade sig himlan och det vräckte ner i en halvtimme. Så där satt jag i stallet och filosoferade och väntade på att det skulle sluta regna så jag kunde åka hem.
 
Här är förresten en bild på min "lilla" skörd från balkongen och det är mera på gång.
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Mina sockerkringlor tog slut redan dagen efter, så jag tänkte nog baka nya snart, det blir så när man har en stor familj i närheten av en påse med bakverk :P
Jag tycker din skörd ser väldans bra ut, men gurkan ser lite rolig ut :)

Svar: Jag har fortfarande kvar mina, Emil ville tydligen inte ha, så jag får alla själv :)Den fick lite rolig form, vet inte riktigt vad som hände men god var den iallafall.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-20 @ 10:07:57 / URL: http://linnealundstrom.blogspot.se/
Postat av: Jenny

Vilken trevlig skörd! :)

Svar: En god skörd var det också :) Fast tomaterna har börjat spricka och jag hinner inte äta upp alla innan de börjar bli dåliga, så det blev lite för många.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-20 @ 11:39:47 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0