Longering över bommar

Så var det jobb igen, det är mycket roligare att vara ledig. Åkte ut till stallet på kvällen och började med att smörja Guffi lite, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag började i "fel" ände. Serstök har ett stort sår på ena bakbenet som hon haft i någon vecka nu, så Frida låter henne vila till det blir bättre. Det läker inte så himla bra just nu, hade blivit värre igen igår men idag såg det bättre ut. Så jag fick alltså sysselsätta Guffi ensam. Tillslut bestämde jag mig för longering över bommar.
 
(En 20minuter lång paus i skrivandet eftersom kattfan kissade i sängen!)
 
Först var det jätteläskigt att gå över bommarna när de var upphöjda på ena sidan. Han vägrade helt enkelt och stressade upp sig själv, jag hade lite dåligt tålamod dessutom. Så jag la ner bommarna på marken och då var det inga problem. Han fick skritta och trava över tills han var lugn i båda varven. Ibland travade han med fina långa steg, andra gånger blev det små skutt eller minikliv. La sedan upp den ena bommen och då gick det också bra att ta sig över. Sista gången i höger varv hoppade han över den upphöjda och han precis landa innan den andra bommen. Sen skrittade vi av en lite sväng ut på åkern och grusvägen. Stretchade lite innan vi gick in i stallet, de andra plockade undan bommarna under tiden vi stretchade. Guffi vågade ändå stoppa ner huvudet mellan frambenen, helt lugnt. Det är ett framsteg tycker jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tänk vad några centimeter luft mellan bom och mark kan göra stor skillnad i en hästhjärna ;) ibland undrar man hur de tänker! Nåja, han tog sig ju över till slut ;)

Kattkiss i sängen avundas jag inte! Våra får inte längre vara i sovrummet pga tidigare olyckor.

Svar: Ja, ibland förstår man dom inte alls :) Vissa dagar vill han inte alls gå över bommar och andra är det inget problem alls, fast det är samma bom varje gång. Vi har ju bara två :)
Jag skulle också gärna stänga henne ute därifrån, men det går inte att stänga den ena dörren ordentligt så hon kan få upp den iallafall. Dessutom är jag mer rädd att hon ska kissa i soffan då istället och den behövs kemtvättas isåfall. Vi funderar på att byta kattsand, vad använder du för någon?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-20 @ 11:37:14 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0