Markträning

Efter jobbet åkte jag ut och tog in hästarna. De har stått i den nya hagen i över ett dygn nu och ingen hade gått upp i vikt något märkvärt. Så nu får de nog gå där hela tiden framöver. Tog på Guffi repgrimman och ledrepet och gick till planen bakom stallet. Det blev lite allt möjligt idag. Började först med att dra repet över hela kroppen på honom och han står helt stilla och lugnt. Sen longerade vi i ca 5 minuter. Trött häst, men han försökte iallafall. Han ville inte riktigt trava i höger varv, men fick till lite iallafall. Sen släppte jag honom lös och testade om han höll sig vid mig eller tänkte springa in i stallet igen. Vi har ju ingen inhägnad så man vet ju aldrig. I vänster varv gick det jättebra, följde med mig lätt och tog även trav på egen hand en liten bit. Höger varv var det istället mer intressant med gräs, men vi fick till något varv i skitt och lite trav. Sen stretchade vi och sen fick han äta lite av det mumsiga gräset vid gödselstacken, där det växer en riktigt stor solros.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en rätt lagom aktivitet, man kan ju inte hårdjobba alla dagar :)

Svar: Nä, vi har ju inte hårdtränat något på hela sommaren egentligen, antingen är han för trött eller måste vifta bort alla insekter hela tiden så vi har roligt istället :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-07 @ 16:38:19 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0