Nytt träns - flätade pannband

Till det nya bettet behöver jag ett nytt träns. Ja, jag är lat och har ett träns till varje bett. Jag har ett helt vanligt nackstycke, men det är för kort för Guffis jättehuvud när bettringarna är lite mindre som det är på det nya bettet. Jag kan heller inte byta med något annat träns för dom bettringarna är precis lika stora eller mindre. Så nu letar jag efter ett nytt träns. Jag har slutat använda nosgrimma på Guffi, det behövs ju inte och även om den till det lila Fakúr tränset är väldigt fin så känns det onödigt. Därför vill jag egentligen inte köpa ett helt komplett träns, men jag funderar ändå på tränset från Hööks med silvertrådsfläta på nosgrimman och pannbandet. Annars funderar jag på att köpa ett nytt nackstycke med pannband eller köpa ett pannband på sidan om. Men då kommer nästa fråga, var hittar jag ett pannband som jag gillar? Jag vill att det ska vara en fläta av någon sort, svart, silver eller lila, men det är inte det lättaste att hitta. Har hittat två hemsidor där de tillverkar egna pannband, en med vanliga flätade i läder och en annan med tenntråd.
 
Har ni några bra förslag till mig?
 
 Guffi i en fin kombination med sina två andra träns.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag skulle nog köra på specialbeställt med tenntråd, tror det hade blivit snyggt :)

Svar: Det blir något eget iallafall, fast det är det väl ändå ingen som ser ute i skogen haha :) Ska se om hon jag hittade kan göra med lila och silver och vad det kostar :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-26 @ 15:47:49 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Carro

Hahaha, jag trodde jag var ensam om det där! :D är också alldeles för lat så kör på ett träns per bett ;) går snabbast så haha

Svar: Precis, man orkar ju inte hålla på och byta :) Man bara ta det tränset man vill ha för dagen också är det klart.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-27 @ 04:41:48 / URL: http://Http://whyevenbother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0