Vindurbus och bärbuskefolk

När jag kom till stallet idag tog jag med mig kameran ut i hagen, tog av Guffi täcket och tog lite nya bilder på Guffi till sommareksem.se. Jag hade hakat av undertråden och Vindur for omkring som en tok, bockade, skuttade och galopperade runt. Helt plötsligt hör jag ett konstigt ljud och tittar upp. Då försöker han krypa under övertråden ur ut hagen, men han fick bara ut halsen sen ångrade han sig och sprang åt motsatt håll.
 
Sen tog jag in allihopa och gjorde iordning Guffi för ridning. Uppsittningen gick bra, faktiskt inga problem alls. Men när jag väl satt upp kändes han väldigt seg och motsträvig, men det förklarade med att han behövde en bajspaus, sen var det full fart. Red en kort stund på planen i en fyrkant och flyttade bakdelen. Höger varv inga problem, behöver knappt tänka så gör han, men åt vänster hade vi problem. Eller det var väl egentligen jag som bad honom flyttade åt fel håll för det var det han gjorde, men bara jag verkligen tänkte på vad jag gjorde med kroppen så gick det bra.
 
Sen töltade vi ut på vägen och ut på åkern. Där blev han lite stissig i början eftersom de var folk i bärbuskarna på andra sidan diket. Vi försökte oss på tölt där ute men det var riktigt jobbigt och väldigt travtaktigt. Övergick till trav på andra sidan och där var det fokus på att håll ett tempo för herrn ville gärna bara öka och öka. Red en sväng inne i skogen också, vi lyckades klämma in några små travsträckor  och en lite galopp på 5 steg. Ute på åkern igen tog vi galopp och sträckte ut ordentligt. När vi kom tillbaka till diket var det ännu läskigare med folk i bärbuskarna, han kastade sig åt sidan två gånger och sprang åt andra hållet. Så vi gjorde små volter och kom närmare och närmare tills vi någolunda sansat kunde gå förbi. Avslutade på tölt på vägen och där fungerade den riktigt bra. Han sänkte sig fint och så där djupt ibland, men inga långa stunder.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, bärplockare är ju livsfarliga ;) Bra att han gick fint stundtals i alla fall, det är bättre än inte alls!

Svar: Dom var verkligen det igår! :) Vi hade trevligt iallafall.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-08-11 @ 18:07:54 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0