Gårdagens påhitt

Igår var jag himla ridsugen men för trött så det blev tömkörning istället. När vi hämta dom från hagen skulle jag stänga efter oss så jag la grimskaftet över halsen på Guffi. Först följde han efter mig, sen stod han stilla innan han insåg att han kunde gå iväg. Så det gjorde han, efter de andra och in i stallet. Han fick stå lös i stallgången också. Duktig kille!

Tömkörningen gick bra, blev bara skritt och trav, så han inte skulle få träningvärk efter söndagen. Böjde, ställde, flytade lite kravlöst och sen fick han trava av sig. Vilket var lite problematiskt när han travade på tvären bort från mig mot Serstök och Frida. När vi klarade några varv i varje varv utan problem nöjde jag mig. Vi tog en sväng på vägen och åkern också. Pulsa lite i snön, båda två tyckte det var skönt att slippa gå runt runt en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0