Spänd men mjuk

Idag blev det en ridtur i mörkret, fast det var riktigt ljust ändå för det snöade en hel del. Vi började utan för stallet och den nya sadelgjorden passade bra. Men jag märkte ingen direkt skillnad på Guffi. Han kändes riktigt mjuk idag och böjde igenom hela kroppen. Vi försökte oss på lite tölt, men jag blev lite feg eftersom jag vet att det är is under snön. Vi har ju inget gigantiskt utrymme så det blir som en mellanstor volt och därför gick det inte så himla bra. Han spände sig nog också när han kände att jag inte slappnade av. Men han sänkte sig några gånger iallafall.
 
Sedan tog vi ett varv ute på åkern, där det på vissa ställen drivit ihop väldigt mycket snö och på andra var det nästan ingen. På ett ställe var det som att rida rakt in i en jättefläkt för att några meter senare bli helt vindstilla. Vi tog en trav där ute och den kändes fin, även den lilla svängen ute på vägen. Det blev lite kringelkrok i björkhagen också. Helt perfekt att köra slalom mellan björkarna eftersom de står på rad. Han rundade sig väldigt fint stundvis och vi provade även några vänder i tölt. Tölten blev väl inte den vackraste men tölt var det och han rundade sig fint och jag fick igenom böjningen. Vi avslutade med lite trav.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0