Bilder från Bohuslän

Att åka på semester till sin moster kan vara rätt jobbigt ibland. Jag hade roligt på alla sätt och vis, men någon lugn stund vad det aldrig, förutom när man åt eller fikade. Ridning tre dagar i rad. Det jobbiga var att det knappt är platt någonstans där så det var bara massa upp och ner kändes det som. Jag fick rida deras bruna sto Brana. Hon har haft fång och går med munkorg, vilket resulterar i en hungrig häst när man ska rida. Hon försökte äta vid varje chans hon fick och när man stannade skakade hon på huvudet och försökte rycka tyglarna ur handen, men redan andra dagen var hon bättre och hade lärt sig att det inte var lönt att hålla på så med mig. Man behövde bara vara konsekvent med att hon inte fick äta. Så hon lärde sig snabbt och var rätt rolig att rida. Men någon tölt kunde hon inte. Det blev också en del andra utflykter, ut till havet och klättra på klippor, klättra upp för berg och bada och massa kanelbullar. Skäcken är min kusins häst, lite tjock men söt.

 

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Väldigt fin färg på skäcken!

Svar: Ja, hon var väldigt fin, speciellt färg :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-07-22 @ 18:38:02 / URL: http://denallsidigahasten.se/
Postat av: Jenny

Vilka härliga bilder! Sommarkänsla på hög nivå :)

Svar: Tack! Ja, det var verkligen sommar där nere, brukar annars alltid regna när vi åker dit men nu var det bara strålande sol :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-07-22 @ 20:37:33 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Jenny

SV: Haha, jag tror Rósa hade tyckt att Guffi besitter en hälsosam skepsis för bad ;) hon stod länge och tvekade. Det är ju tur att han går att övertala med lite assistans i alla fall.

Ja, när man åker bort och semestrar brukar det ju vara så där intensivt, så det är skönt med lite avslappnad semester på hemmaplan också :)

Vad bra att det funkar under ridturen i alla fall, tycker inte Ultrashield håller längre än så heller och då tar jag ju hellre ett ogiftigt, miljövänligt alternativ.

2013-07-22 @ 21:33:16 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0