Idag kunde han tölta!

I dag fick vi nästan solsting, vilken värme! Vi åkte ut på förmiddagen för att hinna rida innan det blev som varmast. Det gick riktigt bra idag, båda hästarna skötte sig exemplariskt trots den stora insektssvärmen som förföjde oss, det var nästan svart runt Guffis huvud ibland. Vi red upp i skogen och ut på andra sidan, hittade en bra lite torrare väg genom hagen vi får gå igenom. På andra sidan pratade vi med ägaren som visade oss var vi kunde gå så vi slapp gå förbi deras garage om henne man höll på men hemska maskiner där inne.
 
Vi red upp mot kalhygget och följde sedan grusvägarna på andra sidan. Red för första gången på länge runt utan att vända, riktigt roligt var det. På grusvägarna flöt Guffi fram i tölt! Jag hade inga stora krav på honom, bara det var tölt och mulen inte pekade rakt upp var jag nöjd, jag ville bara ha roligt. Han hade ändå ett ganska okej läge på huvudet och var avslappnad, trots som sagt den lilla svärmen efter oss. Men det var nästan lugnast att springa än skritta. Traven fungerade också rätt bra idag, men blev inte så mycket av den. En kort galopp slängde vi in på slutet också, men mest blev det tölt. Vi red förbi en gård med massa husvagnar, två gubbar var ute och vi frågade om vi kom ut på vägen genom att fortsätta rakt fram. Dom svarade glatt ja och sen kunde vi välja mellan att rida till Hallstahammar, Vångsta eller Göteborg tyckte dom. Vi gjorde ridpremiär längs asfaltsvägen och mötte två bilar. Serstök och Frida har bara mött en bil ridandes tidigare, då var det våran tränare och Serstök körde ut rumpan och konstrade, så Frida har varit väldigt osäker om de ska klara av att möta någon annan bil, ni vet ju hur bilister ibland kan vara. Men Serstök skötte sig galant, coollugn. Guffi är ju van sen innan så han rörde inte en fena.
 
Det var så härligt att rida idag, trots värmen och alla insekter skötte sig Guffi utmärkt och jag kan imorgon gladeligen åka bort i en vecka. Nu förtjänar han lite vila, så kanske det går ännu bättre sen om man har tur. Efter ridturen fick hästarna stå inne i några timmar. Vi krattade hö ute på åkern, åt lunch och smörjde in Guffi innan jag åkte hem och lämnade det jobbiga hölassandet åt de andra. Mitt knä som jag slog i onsdags på jobbet gör fortfarande rätt ont, det värker i hela benet. Kanske inte det bäst för det med ridningen, men nog fan var det värt det! Och varför ska jag alltid slå mitt dåliga knä?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fortfarande ont? Aj då :( det ger väl med sig snart, men man tenderar ju att bli påmind om sådana skador väldigt ofta när man är aktiv!
Trevligt att ni kom någon vart på vägen i alla fall, rid till Göteborg vetja, då är det inte så långt till Rósa och mig ;)

Svar: Nu är knät nästan som vanligt igen, det kan ju alltid gör ont i det men det har jag lärt mig att leva med :p
Ja, det var verkligen härligt att kunna gå runt och slippa vända tillbaka som vi annars oftast gör. Det skulle vara något det, jag tar bilen till bohuslän imorgon istället:)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-07-08 @ 09:39:52 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Jenny

SV: Tja, det kan du väl vara glad för, att du slipper passproblemen ;) vi jobbar vidare, Rósa och jag, men just nu har vi stött på lite bakslag. Hör väl till, antar jag...

2013-07-12 @ 18:38:23 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0