Mycket trav idag

Idag tog vi en rätt lång uteritt, genom skogen och premiär genom hagen. Gick riktigt bra, fick även lite uppsittningsträning eftersom någon måste öppna hagen så vi tar oss igenom. Fungerar även ute i skogen med att jag hopar runt och beter mig som en galning. Det var en riktigt travdag idag tyckte Guffi. I början var han spänd, men till slut kunde han slappna av även i skritten. Han travade på bra och sökte sig neråt lång låg även själv på slutet. Någon liten galopp klämde vi in också, men annars blev det mest skritt. Vi provade lite skrölt när vi behövde komma ikapp Frida och Serstök, men inget att hurra för idag. När vi red förbi stället där vi svängde in på kalhygget förut kastade sig båda hästarna åt sidan och tänkte ta den vägen, sen blev dom riktigt sura båda två och skulle definitivt inte gå förbi och ta den andra längre vägen hem, men till slut så. Jag tror Guffi har vant sig vid Frida och spöt igen, han är nästan lika lugn som vanligt för det mesta när hon viftar eller kommer emot oss.
 
Jag tror vi lyckades klampa rakt igenom någon slags blålera sen, Guffi ben var täckta och en stor klump satt på sadelgjorden och inte var det enkelt att få bort. Han tyckte det var väldigt skönt att vi avsvampad efter ridturen också, han hade inte alls särskilt bråttom in i stallet. Sen tog han en liten tupplur med läppen på häng.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0