En lördag

Jag hoppar den här helgen så det händer inte så mycket. Helen hade tagit in hästarna, dom stod och sov när jag kom ut. Hade först funderat på att kanske rida lite, men eftersom han såg trött ut och det verkade klia en del i manen blev den en ordentlig insmörjning istället. De först ca 20cm bakom öronen är väldigt torrt nu, han har kliat bort lite man också. Inga sår iallafall vad jag såg, men han är öm och höjer huvudet så det är svårt att se när man smörjer. Men jag kände bara torr hud iallafall. Resten är jättefint och mjukt iallafall, svansen också men den är lite torr. Alla sår i ansiktet har läkt, det är bara hår som saknas. Öronen och också rätt fina, men skapet är inte riktigt på topp. Men det går ju lite så här i omgångar. Guffi ville väldigt gärna gå ut sen, vilket var skönt tyckte jag. Han är ju ingen innehäst, men på sommar får man nästan dra ut honom ur stallet ibland, men inte idag.
 
Imorgon hoppas jag på fint väder, iallafall när jag slutar jobba för då ska vi göra något roligt! Så länge får ni njuta av min djungel av grönsaksplantor på balkongen och katten på ett hörn så klart. Tomaterna trivs verkligen som vanligt, stödpinnarna är 1,2m. Det är flera paprikor på gång också!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken djungel ni har på balkongen ;) härligt med allt grönt :)

Stackars Guffi, vad jobbigt det ska vara på sommaren :/ tur att han tas om hand så väl av dig!

SV: Ja det är nackdelen med de täckena, men de är billigare än boett i alla fall ;) fast mina har jag fakitskt fyndat second hand så jag behövde inte lägga några stora summor på dem. Ibland har man tur!

Härligt att det finns en flott tävlingshäst i Guffi, nu har du ju sett potentialen och vet vad du har att sträva mot :)

Haha, här är en till med en dataråtta till sambo, det är sällan han går ut öht... så jag vet hur det är!

Självbevarelsedrift ;) jag är inte villig att riskera brutna armar och ben när Rósa är på det humöret, då är det bättre att stå på marken :p

Jag hoppas verkligen att kidet hittade sin mamma, och ja du har nog rätt, Rósa var föga intresserad av det :p

Svar: Sitter man så där på golvet känns det verkligen som en djungel där ute :) Just nu går det ganska bra ändå, det är där uppe i manen han är torr, men han är inte så trött jämt iallafall så det är skönt.
Jag letar lite också, men det verkar inte lika vanligt med 135 som 125 när det gäller eksemtäcken, så det är inte det lättaste.

Ja, nu får vi jobba hårt! Tror han kom ihåg lite idag ändå :)

Det är tur min har ett jobb där han åker omkring och iallafall måste gå mellan bilen och butikerna, annars skulle han inte få mycket luft :p

Jag förstår dig, även om Guffi aldrig blir så där sprallig utan kan flyga i luften pga annat istället.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-16 @ 22:16:56 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0