Klia klia klia

Just nu förstår jag verkligen hur Guffi har det. Jag har fått tusen knott/myggbett över hela kroppen som vägrar sluta klia! Jag hoppas iallafall det är det, och inte sandloppar som jag får ibland. Jag håller på att bli tokig!
 
Blev väckt i morse med dunder och brak, ett riktigt åskoväder drog förbi och jag som hatar åska! Dessutom kändes det som att något var fel, var var Müsli? Hon hade inte väckt mig en enda gång under natten. Så sambon börjar leta för jag vågar inte kliva ur sängen så länge det åskar. Då inser han att jag igår kväll lyckats stänga ute Müsli på balkongen! Stackars lilla katt! Där har hon suttit hela natten, i spöregn och åskväder, själv ute på balkongen. Snacka om att jag kände mig rätt hemsk, så jag matade henne med godis, blötmat och skinka, sen var jag förlåten. Stackars katt.
 
Hästarna mår iallafall bra och hade hållt sig i hagen i natt. Ringde till Helens föräldrar och de hade kommit hem så det slipper jag oroa mig för. Ska nog åka ut sen ikväll, måste mäta det nya eksemtäcket som inte passade alls på Guffi. Ska försöka sälja det. Skulle ju sätta på ett rent täcke igår så tog det oanvända inköpt förra året, men det var så kort på sidorna och smalt i halsen så Guffi såg ut som en stoppad korv. Han fick istället låna Serstöks som hon inte använder istället. Förhoppningsvis kommer mitt nyinköpte täcke med posten imorgon, sen får jag börja leta ännu ett till för jag vill ha 3 stycken.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nej men åh, stackars Müsli! Men det är sånt som händer, tur att katter är förlåtande :)

Ju fler täcken desto bättre! Jag har nog runt 8 tror jag, några är mest nödreserver om nu allt annat skulle gå sönder eller vara smutsigt :p

Svar: Man känner sig som en hemsk kattägare. Hon verkar må bra iaf, hon har flyttat in i en kartong nu :)
Jag hinner inte samla på mig så många innan de går sönder, men jag har mycket reservdelar! :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-09 @ 22:33:55 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Mikaela

Jag tror att Musli vill flytta hem till mig och Oliver;)
Jag brukar ta clarityn när jag får många myggbett, funkar faktiskt oftast:)

Svar: Nä det vill hon inte! :)Jag äter redan allergitabletter mot gräs och damm och lite sånt, men märker ingen direkt skillnad av dom. Xzylocain smörjer jag in med istället.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-06-10 @ 10:43:02 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0