Ett år

Idag blir det en lång dag i stallet. Vaknade av mig själv kl 8, jag har blivit gammal! Våran hovslagare kommer vid lunch och ska sko och verka alla tre. Guffi brukar ju sköta sig, men de andra två är lite vingligare så det brukar ta ett tag. Helen är också med iallafall. Jag har inte varit med vid någon skoning sen i somras tror jag, så bli roligt att träffa världens bästa hovslagare Emelie idag. Det jag egentligen skulle skriva om var detta:

I helgen var det ett år sedan Guffi flyttade till Serstök och sitt nuvarande lilla stall. Tiden har verkligen gått fort och vi trivs båda väldigt bra. Guffi och Serstök känns nu som en gift gammalt par. Det är också lite mer än ett år sedan vi flyttade till Västerås. Guffi flyttade en vecka efter.

Det roliga, eller kanske tråkiga, är att för ett år sedan fanns det ingen snö kvar! Varmt var det också. Även om förra vintern var en riktig mesvinter så är det väldigt stor skillnad för i år. Jag vill ha det så nu, bort med snön och främst isen. Till och med jag har tröttnat på den nu. Det syns ju inte riktigt på bilderna nedan, någon isfläck kanske det fanns, men i år är det snö och is överallt.
 
24 mars 2012 Första bilden på Guffi och Serstök tillsammans.
25 mars 2012

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad har ni för hovslagare? :)

Svar: Emelie Tappar från Arboga, hon är jätteduktig :) Du då?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-27 @ 09:14:50 / URL: http://rebmj.blogg.se
Postat av: Rebecca

Camilla Norrström och Arne Rulander :)

Svar: Okej :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-27 @ 20:33:55 / URL: http://rebmj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0