Solig torsdag

Värmen och solen fortsätter, härligt! Tog med kameran ut idag så det kommer lite bilder sedan, men tänkte först skriva om tömkörningspasset idag.
 
Satte på honom bootsen igen för att se om jag kunde få dom att sitta kvar, men det gick väl sisådär. Dom lossnade en gång var, åkte upp lite ibland och jag tyckte inte riktigt jag fick dom att sitta bra. Någon som har något tips? Dom skulle väl behövas spännas hårdare för att inte kunna åka av hoven, men då känns det som att de skulle åka uppåt mer igen, eller vad säger ni som kan? Någon stor effekt blev det inte heller tycker jag. Han kanske tog lite större kliv men han var lite trött idag också.
 
Annars gick det rätt bra. Mjuk och fin i skritten, böjde igenom lång låg. Traven var fin, och nu ska jag säga rätt, i vänster varv (!) kunde han bära sig riktigt bra, lite högre form men ändå kom ryggen upp. FIn fint. Provade tölta några få varv också och det var faktiskt ganska lätt idag, kanske bootsen hjälpte till lite där ändå. Eller så har vi bara förstått varandra nu. Försökte få några galoppsteg, han sprang mest iväg, men det kom några halvdana iallfall till slut.
 
Efteråt i stallet var han riktigt lugn för att vara själv. Kanske var skönt att slappna av utan solen och busiga VIndur. Han blir rätt varm nu ändå och i stallet är det kallt. Dessutom har han börjat skumma rätt bra nu även med det vanliga raka bettet. Han har ju nästan aldrig skummat förut, men efter att jag använt äppelbettet så gör han det också med det vanliga. Han kanske kom på hur man gör helt enkelt...
 
Jag har insett att jag suttit och skrivit fel varv tidigare ett tag, så nu får ni tänka om!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Att linda coflex (självhäftande) i karleden kan hjälpa bootsen att sitta bättre. För visst blev det klockor?

Svar: Nej det blev g-boots aktiga. Klockor brukar sitta utan problem men dom här är smått omöjliga.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-03-09 @ 08:40:55 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0