Hungriga!

Vilka muppiga hungriga hästar vi försökte löshoppa idag! Alltså, dom vägrade, Guffi tog en skutt och Serstök några fler men annars dök som bara på det lilla gräset som växte på planen och bara vägrade. Jag orkade inte springa runt och jaga på Guffi, flåsade som jag vet inte vad och snörvlade på. Så vi gav upp rätt fort. Tog och hårade av Guffi ordentligt sen i gången medans han åt lite hö. Då var han rätt nöjd. Tycker pälsen lossnar lättare när han är blöt, krullig blir han iallafall. Det kom en riktigt störtskur precis när vi kom ut till stallet. Sen fick han sin fina krigsmålning i ansiktet och kladd i öronen som kliade något otroligt idag, några digestivakex som mutor så gick det bra.
 
Sen släppte vi ut dom och gick ut i delen av hagen som är sommarhage och fixade till staketet och tog bort det på mitten så det blir en stor del bara. Alla tre stod och hängde vi öppningen och Vindur funderade nog på om han skulle lyckas krypa under. När de väl fick komma ut var det tre glada hästar och jag filmade dom. VI trodde inte alls dom skulle springa något men VIndur som den busungen han är fick igång dom lite. Guffi gav dock upp efter en liten stund och hittade väl det godaste gräset, men dom andra två sprang fram och tillbaka. Vindur halkade och gick omkull också, Serstök lyckades stanna precis bakom honom där han låg, men lika snabbt var han uppe igen. Ni kan stänga ljudet om ni vill, jag snörvlar en del och vi skrattar och pratar, men så mycket intressant hörs inte. Kvalitéen är inte den bästa heller eftersom jag fick zooma in lite, men i ser dom iallafall.
 
 
Nu är dom nog inte så hungriga längre, även om det är rätt lite bete. Vi mätte dom med viktband idag, så får vi se någon annan dag om det hänt något, dom kan ju svälla en del. Guffi låg på 413kg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0