Insmord och halsband

Nu har Guffi snart haft täcket på i en månad och jag kände att det börjar bli dags att börja smörja in honom. Det tyckte han med för så fort han kom in i boxen efter en lite promenad började han klia svansen, så det var bara att kladda in honom. Använda Leovet No Rub för första gången, väldigt lätt att använda tyckte jag. Fast med sår på fingrarna sved det utav satan kan jag säga. Någon som förresten har något finurligt och smart tips på hur man lättast smörjer in i svansen? I manen är det enkelt att göra bena för bena men det går inte riktigt i svansen, inte på Guffi iallafall.

En annan premiär för dagen blev ett halsband mot insekter. Det luktade rätt starkt men gott och Guffi verkade inte störa sig på att det satt något runt halsen. Förra sommaren stod han och viftade, och viftade, och viftade på huvudet hela tiden så jag hoppas det här ska hålla lite insekter borta från honom. Ni ska få en rapport om några veckor om det fungerar. Här har ni en bild på den glada herrn med sitt nya halsband.  Fast han var glad övrig tid jag spenderade i stallet. Han fick också umgås lite med Frida och utan spö är hon iallafall inte farlig.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Glaesir har faktiskt inte kliat sig än. Eller jo lite på mulen så då satte mamma på huvan och då slutade han:)

Glaesirs svans är liksom lite "uppklipp" den biten som han brukar klia så det är hyfsat enkelt att smörja även där. Jag använder iofs olja och smörjer med, är din mer som en slava?

Svar: Det gick fort för Guffi nu när det blev så varmt och nu har det spöregnat så allt smörj har väl regnat av nu.
Det är Guffis svans med men det känns inte som att det blir lika noga som i manen för svansen är alltid torrare. Jo, den är som en olja också :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-18 @ 22:14:01 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Jenny

Hoppas hoppas hoppas att halsbandet fungerar och att han låter det sitta kvar! Hade varit kul om det gett ett gott resultat, ser fram emot utvärderingen :)

Angående svansen har jag nog inget tips, jag har alltid bara dragit benor/linjer med munstycket på flaskan, har inte hittat på någon bättre lösning :S

Svar: Idag satt det kvar trots lite hål i täcket :)
Jag gör också så, men känns inte som att det blir så bra som i manen.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-18 @ 23:33:35 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Alexandra

Jag har alltid haft flaskor med pip på så brukar ta i den i svansroten och hälla ut lite sen är det bara att massera.

Svar: Det har jag också och brukar göra så men det blir inte lika ordentligt som i manen, får inte till någon bra "struktur" utan blir mer lite här och där.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-05-19 @ 02:58:21 / URL: http://barefootangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0