Halvfart

Det här vädret och mina långtråkiga dagar gör att jag inte har någon motivation till något egentligen, så den här veckan går på halvfart. Igår blev det en kort promenad i skogen. Mötte en sovade Vindur och de andra vaktande i hagen. Ingen reagerade när jag kom fram och inte förän Serstök buffade till Vindur vaknade han ur sin djupa sömn. Såg ut som att han blängde ordentligt på sin jobbiga mor som väckt honom. Ikväll tömkörde jag i mörkret med Frida och snubblade runt i skogen. Serstök snubblade till en gång och Guffi tyckte det var farligt, så han kastade sig åt sidan, två skutt upp i luften. Sen var det lugnt igen. Han brukar ju skrämma slag på Serstök när han hostar till så de är väl kvitt nu.
 
Sen bar jag mig av på okända vägar i ett riktigt ruskväder, spöregn och mörker. Ett tag trodde jag nästan det började hagla. Med sommardäck dessutom. Men jag kom fram och fick min sadel såld, och jag lyckades ta mig hem utan missöden.
 
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Samma här. För min delar det mörkret som gör att motivationen minskar. 5dagar på stallplan är inte roligt, försöker varva med markjobbet nu men jag längtar efter snö.

Svar: Ja, snö skulle vara härligt och att slippa regnet. Jag vill ha vinter!
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-09 @ 10:21:21 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0