Ingen stallkatt och terrängpromenad

I fredags fick dom ta bort stallkatten Tova. Hon var rätt gammal och den senaste veckan och hon bara legat ihop kurad och sovit, inte ätit något. Den katten som kastade sig på maten tidigare. Så i fredags när jag skulle hem pratade jag med Fridas mormor och då kom Tova gående, från stallet till deras hus och ville verkligen in hos dom. Hon brukar inte alls vilja gå in till dom. Så hon mådde verkligen inte bra. Nu är hon begravd och fick en fin sten och rosor. Det känns väldigt tomt i stallet utan henne där. Trots att hon var rädd för hästarna hade hon börjat acceptera att Guffi stod nära hennes stol. I början sprang hon därifrån så fort hon såg honom.
 
Vi tog en promenad med hästarna igår. Det slutade med den nya grenen terrängpromenad. Först skulle jag visa Frida den nya vägen ut ur skogen jag hittade för ett litet tag sedan. Sen började vi gå längre i skogen och se om vi kunde komma ut på något annat sätta så vi slipper gå över någons åker. Jag lyckades gå rakt i i en ståltråd så vi kom inte ut till vägen. Istället följde vi elledningen en bit bort innan vi gick tillbaka in i skogen på "vår" sida och tappade nästan bort oss för då hade det börja skymma. Tillslut hittade vi tillbaka till stigen och kunde ta oss hem igen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad tråkigt att stallkissen fick somna in, men skönt att det var åldern som tog ut sin rätt och inget annat, då fick hon i alla fall ett långt och härligt liv utan en längre tids sjukdom.

Svar: Ja, hon har nog haft ett bra liv som stallkatt trots att hon var rädd för hästar :) En väldigt gosig katt som gärna ville vara med så nu känns det tomt.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-19 @ 20:04:45 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0