Tölt tölt tölt

Vad vi var ute och töltade idag! Började med att bara Vindur ville följa med mig in, så jag fick locka på gamlingarna med lite mat så följde de medgörligt in. Sen gav jag mig på att sätta på Guffi broddar, de behövdes kanske inte egentligen. Jag ville ut och tölta och då ville jag inte riskera att komma till en väg där vi bara kunde skritta. Så jag kämpade på, tillslut skakade min ben av att stå på huk. Tillslut fick jag i alla 16 broddar och svetten rann, men inget blod som tur är. Men tillslut kom vi ut och kunde rida iväg.
 
Det här var faktiskt första gången vi rider ut ordentligt helt själva. Vet inte riktigt varför vi inte gjort det tidigare, men det har bara blivit så och vi har ju ridit på åkrarna och skogarna runt stallet så lite ut har vi ju ändå varit. Det gick iallafall riktigt bra. Han försökte vända några gånger men var inte svår att övertala att fortsätta. Han höll sig lugn för det mesta och på bortåt vägen fick jag driva en hel del, men när vi vände hemåt fick han bråttom. Han höll sig ändå i skritt och försökte inte med några rackartyg som att springa hela vägen hem iallafall.
 
Det blev mycket tölt idag. Vad han kan tölta nu! Hur länge som helt kan vi hålla på och det är så roligt. Lite olika tempon försökte jag få in och jag varierade med att kräva lite form, sänkning och böjning och ibland bara springa på. Blev en liten bit trav i en uppförsbacke och avslutade med galopp på åkern. Där på åkern han egentligen inte borde få galoppera, men han väntade på min galoppskänkel idag så det var helt okej. Fort gick det också! En väldigt härlig och rolig tur blev det idag. Känns verkligen som att vi är på rätt spår nu.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0