Vi ska flytta...igen

Ja, i början av december så bär flyttlasset av upp tillbaka till Sundsvall. Av olika anledningar har vi bestämt oss för att flytta "hem" och nu har vi hittat en lägenhet och sambon har fått ett nytt jobb. Det ända som känns väldigt tråkigt med detta är Guffi. Han, och jag, har trivt så himla bra i stallet där han står nu. Att behöva flytta honom därifrån ger mig faktiskt lite dåligt samvete. Att ta ifrån honom hans lilla familj utan att han vet om det, och kanske aldrig mer få träffa dom igen. Det känns inte bra.
 
Jag håller på att leta ett nytt stall att flytta honom till, men hur lätt är det att hitta något som en minst lika bra som det jag har nu? Det är ju verkligen inget lyxigt stall, men atmosfären och mina fina vänner jag fått där gör det ovärderligt. Det blir inte lätt det här. Förhoppningsvis hittar jag något där vi båda trivs och jag får behålla min lugna häst. Men hans flytta blir inte än, antagligen efter nyår om jag får till det som jag vill. Tycker att han kan få vara med sin familj under den värsta natten på året där han känner sig trygg, istället för att precis ha flyttat till ett nytt ställe och kanske bli så där allmänt knäpp som han kan bli av alla fyrverkerier ibland. Så han kommer antagligen få en del vila nu under december och bara få vara häst.
 
Om något känner någon som letar en lösdrift i Västerås, gillar uteritter med sällskap och är trevlig och hjälpsam så säg till! Jag kan verkligen rekommendera stallet han står i nu.
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad både roligt och tråkigt att ni ska flytta. Hoppas du hittar rätt igen och hamnar i ett riktigt bra stall, men de växer ju inte på träd, jag vet, så jag håller tummarna lite extra!

Svar: Det ska bli väldigt skönt att flytta dit familjen finns och gamla vänner, men samtidigt så har jag ju fått min extra familj här genom stallet, men jag kommer aldrig tappa kontakten med dom. Nu känner jag ju väldigt många som håller på med islandshästar där upp så det finns många att fråga, som man vet är bra människor osv, så jag hoppas det blir bra. Än så länge har jag tre alternativ jag ska titta på :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-20 @ 19:28:01 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Alexandra

Oj, det var tråkigt. :(

Svar: Ja, det är tråkigt att jag inte kommer få se dig och Leffe på tävlingsbanorna :(
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-21 @ 21:27:01 / URL: http://alexaka.blogg.se
Postat av: Julia

Då måste vi ta och ses!!!! :)

Svar: Ja, självklart :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-24 @ 10:45:23 / URL: http://Www.spjulia.blogg.se
Postat av: Mikaela

Lycka till med flytten och stallletande.

Svar: Tack! Tur nog åker jag till Danmark helgen sambon tänker flytta så jag slipper allt bärande iaf :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-24 @ 13:44:41 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0