Gummisnoddar hit och dit

Igår var vi på Hööks för att köpa gummisnoddar till min stigbyglar. Det slutade med att vi köpte Kolla masken också. Har faktiskt aldrig gjort det på Guffi tidigare så ska bli intressant att se vad det visar. Förhoppningsvis lite mask, men man vet ju aldrig förän man provat. Lila gummisnoddar blev det iallafall.
 
Sen åkte vi till stallet. Det blev longering och bomträning idag. Han har som jag skrivit tidigare varit "rädd" för bommarna ett tag nu. Han är inte rädd, nä det är inte panikGuffi som kommer fram när bommarna kommer fram, han har helt enkelt inte viljat gå över dom. Jag satte också på halsförlängaren för att se vad som hände, men den satt väldigt löst hela tiden. Det var inga problem med bommarna idag, förutom första gången och att han ibland är lat och genar förbi dom. Men han är sån, det är ju enklare att inte behöva lyfta mer på benen än man måste. Men han skötte sig riktigt bra. Fast jag såg på honom att han tyckte det var tråkigt, så tillslut tog jag bort halsförlängaren och då kändes han mer positiv och tog i lite mer. Så jag tror vi skipper den fram över, tror inte han behöver den längre. Vilket är väldigt bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Kolla masken är jättebra, det har jag kört med sedan jag köpte Rósa, känns bra att inte behöva avmaska i onödan :) fast hon har haft rätt mycket mask...

Snygga snoddar förresten, de lär ju synas om du tappar dem, förhoppningsvis ;)

Svar: Ja, det är ju bra att kolla ibland :) Tack, jag hoppas dom ska synas.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-02 @ 08:31:41 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0