Hovböld

Tydligen hade inte Vindur bara sträckt sig, det är en hovböld. Veterinären kom ut idag eftersom han hade blivit sämre igår. Frida ringde och väckte mig, jag var yr som en höna och visste knappt vem jag var. Tillslut kom jag ut till stallet iallafall. Frågade veterinären om avmaskning, så vi fick maskmedel utskrivet. Hon tyckte vi skulle avmaska allihopa även om Frida inte skickat in provet förän idag. Så nu står Vindur inne den lille stackarn. Efter allt grävande i hoven var han helt slut. De fick inte ut bölden så jag försöker få tag i hovslagaren och ser om hon kan komma. Annars kommer veterinären tillbaka på fredag om han inte är värre imorgon. Vi var också köpta lite bomull och annat för att lägga om hoven imorgon, självklart köpte vi vet-flex med döskallar på. Man måste ju få vara lite cool fast man är sjuk!
 
Även Guffi stod och sov fast vi inte gjorde något idag, han orkade knappt hålla ögonen öppna. Jag tror han har haft fullt upp med att hålla koll på Vindur att han kanske inte hunnit vila tillräckligt. Hade tänkt rida idag från början, men inte när han är så där trött. Dessutom blev han lite lätt stressad bara av att se veterinären. Det var hon som vaccinerade och kollade tänderna i vintras, så han blev nog orolig att hon skulle göra något med honom också, men han slapp som tur var. Guffi och främmande människor är ingen bra kombination.
 
En hel del timmar blev det i stallet fast vi egentligen inte gjorde så mycket, men det brukar väl vara så?

Kommentarer
Postat av: zuzanna

Åh, så tråkigt med hovböld ! :/ Hoppas allt löser sig snabbt ! Kram :)

Svar: Ja, vi hoppas på det. Tur nog är det inte min häst iaf :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-10-31 @ 10:10:20 / URL: http://zuzanna.horseworld.se
Postat av: Jenny

Stackars Vindur! Men som tur är brukar ju hovbölder vara av en rätt bra prognos, så att säga. Tur i oturen att det inte var något värre ändå, liksom. Men lindor med dödskallar på?! Sådana vill jag också ha! ;)

Svar: Det är ju tur i oturen att det inte var något värre :) Men det är ju så synd om stackars, nu får han ju vara ute på dagarna, men på nätterna står han inne själv. De går inte riktigt att ha de andra två inne, dom skulle vi tokiga. Några timmar går bra, men inte hela nätter. Vi köpte dom på apoteket, men de kostar ju skjortan där, mycket billigare på biltema så han fick bara ha döskallar en dag :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-11-02 @ 19:18:04 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0