Den här dagen glömmer vi

Ja, vi strycker ett sträck över den och glömmer alltihopa. Det gick inte alls att rida idag. Guffi hoppade till så fort jag gjorde något med skänklarna, det var som att svänga en vägg och inte ens lite ställning kunde han gå med på, det var inte kommunikation alls och ett och annat damputbrott bjöd han på. När Serstök sen vägrade gå ut på åkern och vi skulle trava tillbaka "stack" han i galopp och lyssnade inte alls på mig, så då hoppade jag av. Uppsittningarna gick iallafall bra.
 
Imorgon tar vi nya tag och backar hundra steg och tar tag i grunderna, start, stop och sväng. Vi ska rida bort till paddocken så vi får lite mer uttrymme.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Äsch vad trist, men man kan ju inte vara på topp jämnt, gäller nog både oss och hästarna. Nästa gång går nog bättre :)

Svar: Nä, det kan man inte men just nu känns det som att något är fel. Han brukar alltid visa att han inte vill när man sitter upp, men just nu verkar det nästan vara det enda som fungerar. Så jag vet inte alls. Magkänslan säger att något inte stämmer iallafall.
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-19 @ 13:41:40 / URL: http://videungens.wordpress.com/
Postat av: Carro

Åh va trist de är när man får smaka på den typen av ridtur. Man man lär sig att uppskatta när de väl går bra iaf :)

Svar: Ja, fast just nu känns det inte alls bra i ridningen. Börjar fundera på om nåt är fel :(Är det Kelda som är sjuk eller blev hela tãvlingen inställd?
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-19 @ 14:36:07 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Carro

Ja, jag har sett det. Guffi kanske är extra kinkig nu med all pälssättning/fällning? Tråkigt när det blir så och hoppas han återgår till det normala snart!

Det var sjuk häst på tävlingsplatsen. Kelda är frisk och kry som tur är :)

Svar: Det känns mest troligt att det är det, men man blir orolig ändå. Jag kan inte jämföra med de två senaste höstarna efter som jag då inte red honom som nu i och med flytt och sen att vi behövde bygga upp förtroendet för varandra.
Vilken tur :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-23 @ 12:27:06 / URL: http://whyevenbother.blogg.se
Postat av: Carro

Klart man blir orolig när saker frångår det "normala". Vi håller tummarna här hemma att Guffi blir go och glad igen inom kort :)

Svar: Fast jag har insett att han är "normal", bara sitt gamla normala, som han vari början när jag började rida honom och det har jag visst glömt bort lite hur han var. Men oroar sig gör man ändå :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-25 @ 15:47:21 / URL: http://whyevenbother.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0