Lördagspåhitt

Igår var jag och Frida ute på en lite shoppingrunda men det slutade bara med att jag köpte tömkörningstömmar och nya sulor. Min gamla tömkörningstömmar har jag gjort själv och de glider inte så bra genom ringarna på gjorden, så jag har lånat Fridas ett tag nu. Så det ska bli skönt att ha ett par egna riktiga som fungerar som de ska. Tittade på ett lila schabrak men otur nog fanns det inte i rätt storlek, så jag fick ge upp den tanken. Har tittat på det sen i vintras och nu när det var rabatt fanns det så klart inte.
 
Sen åkte vi till stallet och fick lite äppelpaj innan vi gick ut till hästarna. Jag red lite från marken och det gick riktigt bra. Kändes som vanliga Guffi igen. Böjde och flyttade utan bråk. Han tog inte bettet och drog en enda gång och vi kunde även träna lite på att korta skritten. Sen släppte vi dom i björkhagen där vi lagt ut bommarna. Guffi var inte alls på humör för att springa men Serstök hon levde rövare och skulle helst springa efter mig. Lite spring fick vi iallafall från Guffi men inte en enda gång över bommarna. Men eftersom han skötte sig så bra innan slutade vi där.
 
Om några timmar blir det lektion för tränarFrida. Jag undrar hur detta ska gå, men det lär ni ju får läsa om sen hur det än går. Hon ska titta på sadeln också.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad blev det för slags tömmar? Jag skulle också behöva ett par nya, just nu har jag ett par helt i vävribb men jag skulle behöva ett par helt i läder.

Hoppas Guffi är som vanligt nu igen. Och att träningen gick bra :)

Svar: Det blev ett par som är typ vävribb och sen runt rep sista biten. Ska du köra in Rosa är det nog bra med läder, det känns helt klart stabilare och hållbara om man sitter i en vagn efter en häst.
Något fel är det inte på honom, men han har någon slags period och testar allt han kan. Även tränarFrida försökte han med, men gav upp rätt snabbt och sen gick det rätt bra :)
guffiframidfelli.blogg.se

2013-09-29 @ 20:13:54 / URL: http://videungens.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0