En lördag eftermiddag

 
Idag såg Guffi ut att må bra. Pratade med andra i stallet och nojade mig lite, men det trodde att det skulle gå bra eftersom hovbölden var så ytlig osv. Borstade honom en lång stund eftersom han gjort lerochhöbossinpackning sedan igår. Sen gick vi ner till paddocken så jag kunde se hur han rörde på sig. Han fick alltså vara lös. Han hade ett väldigt fint övertramp i skritten, för att vara honom allstå. Han fick trava och det såg bra ut. Tog några galoppfattningar och det såg också bra ut. Fortsatte sedan med att flytta både fram och bakdel och det gick också bra innan vi stretchade lite. Och jag insåg att han varit lite motvillig till det de senaste, men idag var han riktigt duktig och ville gärna böja sig bak för att ta godisarna. Han har liksom knappt försökt det senaste. Sen skulle han följa efter mig, stanna när jag stannar och backa när jag backar. Även det gick bra. Så nu kan jag nog sluta oroa mig allt för mycket och bara hålla koll på hoven.
 
Sen kom det ner några för att sitta upp i paddocken som skulle rida ut och stallägaren berättade om en ny stig/väg för mig. Så jag gick efter dom en bit innan de svängde upp på berget och vi fortsatte efter vägen innan vi svängde neråt istället. Det var en väldigt trevlig stig i kanten på åkrar, genom lite björkskog, över en stenbro över en forsande bäck och mer åker. Helt lagom för en promenad eller kortare ridtur. Så nu har jag äntligen hittat en bra promenadstig! Grusvägar är inte så roliga att gå längs och att klättra hela vägen upp på berget orkar jag inte, så det här var alldeles perfekt. Marielle, Andvari och Preston kom ikapp oss efter en stund och vi gick tillbaka till stallet tillsammans. Preston är en söt lite hund som var väldigt intressant tyckte Guffi. Han ville nosa på allt Preston nosade på, vilket blev en del, och han följde honom med blicken överallt. När vi var på väg ut i hagen gnäggade Spes efter Guffi och en stund senare stod hon nära honom i hagen, så jag tror han hittat en ny bästa vän.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Man kan aldrig få för många rid/promenadvägar!

Svar: Verkligen inte :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-17 @ 10:16:09 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0