En lugn flåsig dag

Har haft ont i huvudet hela dagen och inget har egentligen hjälp. Tog mig ut till stallet på eftermiddagen och slutade tänka på värken, men den var fortfarande kvar. Vi tog en promenad idag, tänkte att vi skulle ta det lite lugnt, men det gick väl inte riktigt. Att promenera i det här stallet är faktiskt inte så roligt, antingen är det grusväg eller klättre upp för berget. Vi tog berget... den krypande förkylningen blev inte så glad på mig märker jag nu på kvällen. Guffi var lite stirrig eftersom det blåste en del men han höll sig i skinnet och lyssnade på mig väldigt bra, behövde bara använda rösten när han gick om mig så stannade han på en gång. Hittade några blåsippor där uppe också, dom hade inte riktigt slagit ut men fint var det.
 
Det blev ingen lång promenad eftersom jag flåsade så hemskt, så vi gick ner till paddocken stund också. Där fick han springa lite i trav och några försök till galopp, men det vill han inte idag och jag fick ett litet bocksprång riktat mot mig, så sen höll vi oss till trav. När vi sen gick upp till stallet gick han faktiskt in i stallet på en gång. Han fick stå lös medans jag borstade bort massa hår och han åt. Satte upp två sopar som en kryss i gången så han skulle hålla sig i en del av stallet. Tidigare har jag hängt upp ett grimskaft och det fungerar lika bra. Sen gick vi ut och gosade en stund i hagen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ser ut som att våren kommit till er också! Härligt :)
Rósa brukar ju också stå lös i stallgången och håller sig där, mest på jakt efter foderspill från de andra hästarna :p men Katla har jag inte vågat ha lös något mer ;)

SV: Ja det har varit två dåliga dagar, men idag kändes det lite bättre, hålet i ridbyxorna är inte så stort och eksemtäcket kunde jag laga med lite fantasi och handlingskraft ;) magkänslan säger att det inte är eksem, eftersom hon kliat sig sedan hon kom i vintras och vi haft en väldigt blåsig vår, alltså inte direkt några knott. Tror mer på någon mineralbrist, värme eller dräktigheten, men för att det inte ska gå och bli eksem så känns det bäst att ha på täcke, i fall att, liksom.

Ja, man måste ha en chipavläsare, men sådana har ju både polisen och katthemmen och veterinärerna, så det går ju rätt lätt att kolla sådant med :)

Svar: Det har den, men det kommer säkert ett bakslag, det är ju ändå april :) Vissa dagar är han jätteduktig och står båda still i stallet och ute men andra vill han inte alls, speciellt i stallet och går runt runt och helst in i Frejs box och bajsar...
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-05 @ 15:31:43 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0