Hjaltikurs från marken

Idag har jag spenderat hela eftermiddagen i paddocken med Hjalti och fotograferat fina hästar. Två kameror runt halsen var lite besvärligt men så blir det ibland när Kristina vill ha film. Tror nog jag lärde mig ett och annat, och otroligt ridsugen blev jag. Fast det känns som att jag kommer bli besviken när jag väl rider nästa gång efter att ha sett hur bra alla andra hästar går. Några glada skratt bjöds det också på, när Marianne och Anna-Karin spontant red kadrilj och tränade inför Globen (på skämt alltså), och Hjalti försökte ge dom direktiv i farten. När Saga dampade och Frodi helt plötsligt blev T2-häst.
 
Dagens stora lärdom var iallafall när Hjalti pratade med Marielle om problemet med att hästen ställer sig utåt och trycker in bogen och man gör verkligen allt för att rätta till den, men man gör fel och det blir bara värre. Precis det problemet jag har med Guffi. Han jämförde det med en bil "Om du kör bil och den svänger åt vänster i 100km/h, inte toksvänger du åt höger då för att räta upp den." Så självklart det kan bli!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0