Löshoppning!

Idag stod det löshoppning på schemat. Vi frågade äntligen Anki om de hade några bommar, och de låg nere vi paddock men vi har totalt missat dom. Kristina och Saga var med, och även Ida och Hugur kom ner och ville vara med. Först var Guffi som vanligt rädd för bommarna och skulle absolut inte gå över, tills Saga gick före och då var det ju lugnt. Sen behövde han en del draghjälp för att hoppa, men han sprang på bra där det inte var något hinder. Han blev lite stressad när vi var så många och andra som drev på honom, men han hanterade det ändå bra för att vara han. Så här kommer en film på de glada hästarna. Saga tyckte det var roligast och hoppade gärna över annat än hindret som ni kommer se. Alla hästarna tyckte det nog var roligt och jag tyckte det var roligt att de alla tre kom så bra överens för att var första gången lösa tillsammans så där. Saga och Guffi går ju tillsammans i hagen, men Saga har ju en del humör. Och Saga och Hugur har gått tillsammans förut så de känner varandra, men Guffi och Hugur skötte sig väldigt bra för att vara första gången. Ni får ursäkta mitt hemska skratt, men det bjuder jag på!
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha så söta!
Kelda skulle ha varit med och satt lite fart i gänget ;)

Svar: Ja Guffi är ju yngst med sina 17 år :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-25 @ 18:49:05 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Carro

Oj, ja fick för mig att han var runt 12, haha.

Svar: Nej, det var han när jag började rida honom :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-26 @ 08:15:49 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: yrsa

Haha underbara! :)
skulle vilja prova på att löshoppa min tös.. får bli till hösten :)

Svar: Dom hade väldigt roligt :) Det får du göra, är inte så svårt som jag trodde innan jag provade första gången. Fast Guffi tror ju han är rädd för bommarna varje gång så vi får alltid börja med att övertala honom att dom inte kommer äta upp honom :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-26 @ 20:41:08 / URL: http://wildhoofbeats.se
Postat av: svea

hahah vad söta :)

2014-04-28 @ 22:09:49 / URL: http://karinmattson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, underbart! :D Så kul att de kom bra överens, de ser ju ut att trigga varandra också till lite mer ös. Eller nåja, vet har sagt att man behöver ta fart för att ta sig över? ;)

Svar: Guffi behöver lite draghjälp annars fegar han ut, så det var bara bra med räsertanten :) Hugur har ju talang, hoppa stillastående är det inte alls som kan. Han har tydligen hoppar 120 tidigare.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-05-01 @ 15:37:29 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0