Söndagsritt

Idag var vi ute på en ridtur med Kristina och Saga. Hade ordentlig inspektion av hoven både innan och efter och den var inte mer varm än dom ska vara. Nu får hönsmamman ta och slappna av, jag brukar inte alls vara så här nojig men hovar är viktiga saker.
 
Ridturen gick väldigt bra, båda hästarna uppförde sig för det mesta väldigt bra. Saga har en tendens att trigga igång Guffi, men inte idag. Det blev mycket skritt i början eftersom vi red en väg som var väldigt blöt. På den långa raka vägen med perfekt underlag låg vi först och han bjöd på riktigt bra och mycket tölt. Hade bara som krav att det skulle vara tölt idag och det fungerade bra. Han bjöd på fin trav stundvis och härliga galopper så tårarna rann eftersom det dessutom blåste en hel del. När vi kom till det ställe där man börjar gå hemåt fick dock hästarna för sig att dom inte alls skulla gå den vägen, men vi kom tillslut framåt. Guffi bjöd sedan på några vändningsförsök men han var lätt övertalad att fortsätta hemåt. Jag funderar på vad han har fått för sig egentligen. Ett litet monster kom dessutom fram när vi låg ganska långt efter och Saga och Kristina töltade iväg, jag tyckte vi skulle skritta och Guffi tyckte vi skulle fräsa ikapp i galopp. Vi fick båda som vi ville kan man säga...haha. Sen höll han sig till skritt resten av vägen trots att vi inte kommit ikapp.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter som en härlig tur!
Jag förstår att du nojar, det är ju det man gör för det mesta när man har häst ;)

Svar: Jag brukar inte vara så nojig över skador och sånt, men en hovböld fick mig orolig iaf :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-04-17 @ 10:19:31 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0