Ändrade planer och ond fot

Äntligen snö! Vi har haft snö tidigare men den har inte legat kvar men nu hoppas jag att den gör det. Vi har haft väldigt halt de senaste dagarna, skriskobana i paddocken ni vet. Nu vill jag ha riktigt vinter med massa snö!
 
Igår skulle jag och Sofi rida, men hennes bil gick sönder. Då tänkte jag rida i paddocken istället, men precis när jag var på väg ut ur stallet kom Karin och Linda så jag följde med dom ut en sväng. Medan de gjorde iordning hästarna red jag lite i paddocken. Bara skritt eftersom det var is under ett tunt lager frost. Flyttade lite hit och dit bara. Jag hade glömt sätta på vristskydden från Back on track, så när vi ridit en liten bit gjorde foten ont så jag funderade på att vända hemåt, men fortsatte en bit till. Trav gjorde bara ont så jag försökte undvika det, men tölt och galopp går bra. Sen gick det faktiskt bättre även om den gjorde lite ont ändå. Är rätt less på den där foten, att en jäkla sten kan göra sån skada så länge. Jag får fortsätta använda vristskyddet, för då gör det faktiskt inte ont. Kanske att jag kan vara utan om jag ska rida en kortare stund, bara för att träna upp den lite. Guffi skötte sig iallafall bra, bjöd på några fina töltsträckor. Kändes pigg och glad att vi umgås med Ör och Salka.
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Vad snygg den nya headern blev:)

Svar: Tackar :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-12-18 @ 18:01:54 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0