En till uteritt

Vaknade imorse och min kropp kändes riktigt tung, träningsvärk i benen från igår. Men det var bara att kravla sig upp för jag hade bestämt med Kristina att rida ut med henne och Saga. Kristina och jag red tillsammans innan jag flyttade söderut och nu har hon börjat rida Saga några gånger i veckan. Nackdelen med att flytta hem och till ett stall med mycket hästar, alla vill rida med en!
 
Det gick iallafall bra. Han är riktigt lugn vid uppsittningen och hela turen gick bra. Vi red åt andra hållet idag dit vi aldrig ridit förut, men vi följde bara vägen. Blev omkörde av en travhäst, men vi kunde svänga in på en liten väg och Guffi rörde inte en fena. Så han har nog vant sig sen chockbehandlingen. Mycket galopp blev det idag vilket Guffi gillar men han blev trött på slutet. Mycket skritt och prat också, men några trav och töltsträckor. Saga är lite hetsigare så han orkar inte tölta i det tempot, men en sträcka fick vi till det riktigt bra när även Saga var lite lugnare. En härlig ganska kravlös tur blev det iallafall och solen sken. När snön försvinner går det nog att utforska de små vägarna som ligger efter den där vägen.
 
Stretchade Guffi när vi kom tillbaka och han hjälpte verkligen inte till, så han var nog lite stel sen igår precis som jag. Han skulle även idag undersöka allt som innehöll mat och lyckades kladda ner någon annans fleecetäcke med nypon...kladdpelle. Nu är jag jättetrött och har nog ännu mer träningsvärk om det är möjligt.
 
Bild från mars förra året eftersom jag fortfarande inte fått några nya bilder

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Hihi vilket lyxproblem;) fast det finns ju gånger man vill rida själv också.

Svar: Haha ja det kan man kalla det för :) Eller gånger man faktiskt inte orkar men har inte bra ursäkt.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-21 @ 21:25:09 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Jenny

Haha, Rósa är också duktig på det där med att kladda ner andras saker när hon äter. Det är ju så man får skämmas ;p

Svar: Du skulle ha sett när han fick proviva, herregud. Jag fick torka rent stallet med trasa efteråt haha :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-28 @ 22:07:06 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0