Min lila hostande dammsugare

Idag blev det en uteritt upp på berget igen med ett annat sällskap. En av Guffis flockkompisar Ör och hennes ägare. Det blev helt plötsligt plusgrader ute så det var riktigt tungt i snön idag, därför blev det mest skritt. Guffi började dessutom hosta ganska mycket. Inte slemmigt eller tung hosta, men han hosta flera gånger under turen. Antingen var det vädret, det tillfälliga höt de fått eller så har han blivit förkyld. Så det blev en rätt lugn tur, så länge vi skrittade och det inte var brant uppför hostade han inte. Vi tog en kort travgaloppblandning men det kändes mest tugnt. Jag får se om han fortsätter hosta, men jag hoppas det bara var något tillfälligt. När vi kom tillbaka provade jag att tölta i paddocken, men då kom hostan på en gång. Annars var det en rätt trevlig uteritt med mycket prat. Fick idag höra minst tre gånger i stallet "Han är rätt stor va?" Ja, ni verkar tycka det, för mig är han helt normal Guffistorlek. Tydligen har dom en måttpinne i stallet som jag ska försöka låna, för alla tycker det verkar lite att han bara skulle vara 142cm.
 
Sen fick Guffi inviga sin nya pyjamasdel!
 
 
Happy pony? Nä inte direkt, han såg ut som ett lila moster ungefär och han skämdes nog lite över mig. Men iallafall, jag insåg att mitt fleecetäcke är rätt meningslöst eftersom det inte har någon hals och jag bara använder det när han blir svettig. Och var blir han mest svettig? Jo, på halsen. Så jag sydde en egen hals! Inte helt perfekt i storleken men det fyllde sin funktion iallafall. Enda problemet var att när han hedde ner huvudet för att äta åkte alltihopa ner mot öronen, så jag måste hitta på något bra sätt att sätta fast det i vanliga täcket. Och det blev ju inte helt perfekt färgmässigt men lila som lila. Men han blev mer happy när Ör lämnade äckliga mineraler som han fick äta upp, en lila dammsugare kan man kalla honom.

Kommentarer
Postat av: Yrsa | Wild hoofbeats

Haha sööt :)

Svar: Det är tur att han är söt fast han surar lite :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-02 @ 19:34:05 / URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hahaha, han ser lite skamsen ut :p Guffi verkar normalstor tycker jag, alldeles lagom ;)

Svar: Ja, stackars häst, vad utsätter jag honom för? :) Jag tror hela hans kroppsbyggnad gör att han ser stor ut, men jag blir alltid så förvånad när någon påpekar att han är stor för jag är så van. Är han bara 142 är det ju inte höjden som gör honom stor iallafall.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-04 @ 19:16:49 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0