Ny hovslagare

Igår var en ny hovslagare ut och skodde om Guffi. Min gamla från Västerås kunde ju inte riktigt följa med hit upp oturligt nog. Guffi är lite skeptisk mot män, så jag letade främst efter en kvinnlig och hitta en till slut. Hon kändes lugn och ordentlig, precis som Guffi behöver. Han fick beröm för sina fina hovar och den gamla hovslagaren för sitt fina jobb med dom. Skorna kunde användas igen, så någon större förändring blev det ju inte. Så jag hoppas verkligen det här blev bra nu. Vi tog en sväng ner på vägen och sprang tillbaka, bara för att se så han inte haltade eller något annat tok. Försiktig som jag är och jäkligt noga med att det ska bli bra. Nu när han äntligen har bra hovar ska ingen få komma och förstöra!
 
 
Resten av hästarna hade någon sort frästimme i hagen, i alla tre hagar lekte hästarna och for runt i full fart. Mest spring i benen hade Tyr, en av stallägarens hästar som går i hagen brevid Guffi. Han försökte få med sig Hugur men han ville inte alls vara med så han fick visa upp sig på egen hand. Tydligen kan han flyga också...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Yrsa - Wild Hoofbeats

Åh jag gillar inte alls att hitta hovslagare, det kan lätt bli så fel.. då min går barfota just nu, använder jag mig av team barfotahovar som jag är nöjd med, men det var ju en jäkla tur att dom fanns någorlunda i närheten haha. Annars vet jag inte, är riktigt skeptisk och lite rädd för att få fel..

Svar: Jag har också blivit väldigt skeptiskt efter att min hovslagare från Västerås berättat alla hemska historier hon varit med om och lärt mig väldigt mycket. Det är bra med kunskap, men den här oron över att så kallade "yrkesmän" ska göra fel skulle jag gärna slippa. Jag har letat och letat, men den här tjejen kändes bra från första kontakten och jag går mycket på magkänsla. Sen ska de ju självklart göra ett bra jobb, men ett bra jobb är precis lika viktig som kemin mellan hovslagaren och hästen tycker jag.Tänker du ha henne barfota när ni ska börja träna eller blir det skor då? Min gamla hovslagare bor kanske lite långt bort (Kungsör) annars hade jag gärna tipsat om henne om du vill sko henne sen :) Hon kanske känner någon närmare Strängnäs om du behöver tips.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-13 @ 21:07:04 / URL: http://wildhoofbeats.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad skönt att hovarna är bra! Förstår att du verkligen vill hålla dem så bra som möjligt efter allt krångel innan.
Söta busbilder förresten!

Svar: Jag hoppas dom får hålla sig bra nu och att den här människan är duktig, annars får jag ta och utbilda mig till hovslagare så det blir ordning på grejerna! Tack igen :) Synd bara jag hade fel objektiv egentligen för sånna där konster, men man får inte alltid som man vill.
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-13 @ 21:45:59 / URL: http://videungens.wordpress.com
Postat av: Mikaela

Jag byter också hovslagare nu (fast bara för en tid) då vår utbildar sig till polis och fick praktiken nere i Skåne:( fast jag fick den vikarien jag ville ha så jag är nöjd ändå.

Usch det är verkligen inte roligt att byta hovslagare. Hoppas du kommer bli nöjd:)

Svar: Än så länge är jag nöjd, men hon verkade ganska liten och slog på samma skor igen så vi får se nästa gång om hon kan anpassa nya skor lika bra :) Guffi verkar det iallfall inte vara något fel på efter skoningen. Hoppas din vikarie är bra också :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-02-16 @ 10:10:08 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0