Studsbollsridning

Idag blev det en uteritt igen med Hugur och hans medryttare. Upp på travvägen och berget blev det idag. Jag kan ju säga att jag har riktigt dåliga benmuskler, fy tusan var jobbig den där långa backen är. Det var tungt idag i snön och ingen riktig stig upptrampad. Dessutom hade någon kört med skoter på en stor del av travvägen som gjorde det ännu värre. Guffi fick gå först idag och klarade det utmärkt. Inte hela vägen från stallet och förbi de hemska trästockarna, men efter dom när Hugur inte ville gå in på travvägen tog Guffi tag i det hela och bara traskade på. Ibland förvånar han mig.
 
Vi tog den kortaste vägen först, travade och galopperade, men det var tungt och väldigt ojämt så man kände sig som en studsboll. Vi red ner igen till vägen delar sig och tänkte ta den längre vägen, men där hade skotern kört så det var ännu värre. Tur nog kan man gena upp den till korta vägen så vi gjorde det och red den igen istället. Trav och galopp igen, tungt och ännu skumpigare kändes det som. Men hästarna gjorde det bra och fick bra styrke och konditionsträning. Mina ben skakade när vi kom tillbaka till stallet, Guffi var helkrullig av all svett och Hugur hade tappat en sko.
 
Jag har fortfarande inte fått bilderna från i fredags, det går inte att skicka eftersom fotografens internet inte fungerar sedan i lördags. Jag vill se! Förhoppningsvis blir det fixat snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0