Helg med mamma

I helgen har mamma varit med till Guffi. Igår eftermiddag var vi bara ut för att mata honom med Proviva och borsta lite. Tog med pälsglansen som hamnade hemma hos mamma i flytten så nu är svansen ren och fin igen. Sen åkte vi hem till henne så jag fick mysa med Müsli. Sambon var ute på egna äventyr så jag sov över där, hade sällskap av Müsli hela natten. Hon som aldrig brukade ligga i sängen en hel natt. Jag fick inte gå på toa själv, så satt hon utanför och skrek. Påminner om en viss svart panter...
 
Idag åkte vi ut och tömkörde Guffi en sväng efter vägen. Hade tänkt göra det imorgon men mamma är bra draghjälp till Guffi när han vill vända så tog det idag så slipper vi bråka allt för mycket när han blir osäker. Vi sprang/travade en liten bit på hem vägem och han skötte sig riktigt bra, men jag tyckte det var jobbigt. Sen hade han bråttom hem, men lyssnade ändå bra. Inga krav idag utan bara att vi skulle gå fram och tycka det var roligt. Han spanade in omgivningarna ordentligt under tiden. När vi kom tillbaka slafsade han i sig Proviva och hestamix och skvätte ner halva stallet. Mamma fick också en puss men hon slapp iallafall bli blå. Han var bättre i magen idag, antingen har hans mage börjat vänja sig vid hösilaget eller så hjälper Provivan. Han får äta upp hela förpackningen så får vi se sen.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hihi, låter som min svarta panter här hemma ^^
Aldrig får man vara ifred :)

Svar: Min svarta panter tog vi tyvärr bort i våras :( Men jag verkar uppfostra de där katterna så jag aldrig får gå på toa själv :p
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-26 @ 20:43:41 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Jenny

Skönt att han är bättre i magen!

Müsli låter som en väldigt mysig liten kattdam, hon verkar trivas hos din mamma :)

Svar: Idag rann det dock lite igen, men de får ju ny bal ganska ofta eftersom de är så många.Det är hon och jag tror hon trivs väldigt bra, fast hon skulle nog vilja att jag också bor där. Hon är tydligen inte lika gosig med mamma :)
guffiframidfelli.blogg.se

2014-01-27 @ 09:41:07 / URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0